FAQ
Sjednání schůzky
Přes Kate
V aplikaci stačí Kate říct nebo napsat „Chci sjednat schůzku“.
Přes Internetové bankovnictví
Internetové bankovnictví: Kontakty → Všechny kontakty → Sjednat schůzku.
Přes web
Termín si také můžete rezervovat online na našem webu prostřednictvím Domluvte si schůzku.
Potvrzení & PDF dokumenty
Jak získat potvrzení o vedení účtu (v internetovém bankovnictví)?
Přihlaste se → Moje produkty → Účty → u vybraného účtu klikněte na „symbol tří vodorovných čárek “ → Detail produktu → sekce Potvrzení → Stáhnout PDF.
Jak získat potvrzení o provedení transakce (v aplikaci ČSOB Smart)?
Otevřete účet → najděte platbu → vyberte Sdílet potvrzení o platbě → stáhněte PDF
Jak získat zelenou kartu k povinnému ručení?
Oslovte Kate s dotazem: „Zelená karta“ → zvolíte vůz → zobrazí se detaily pojistné smlouvy a zelené karty.
Dědictví & pozůstalí
V těžkých chvílích vám pomůžeme. Kompletní informace najdete v našem Průvodci pro pozůstalé, kde je vše přehledně vysvětleno.
Reklamace & podněty
Jak podat reklamaci?
Reklamaci jednoduše podáte na našem webu na stránce Napište nám.
Pro přehled si také můžete přečíst náš Reklamační řád.
Exekuce na účtu
Jak probíhá exekuce?
Exekuce probíhá na základě rozhodnutí soudu nebo exekutora. Banka podle zákona musí plnit pokyny exekutora a dál je nepřezkoumává.
Co dělat, když mám na účtu exekuci?
Kontaktujte přímo svého exekutora. Pokud si nejste jisti, na kterého exekutora se obrátit, objednejte si volání ze svého internetového bankovnictví nebo aplikace Smart a my vám informaci ověříme.
Na co mám nárok, když je účet v exekuci?
Máte právo čerpat částku v zákonem stanoveném rozsahu. O jakou částku přesně jde, zjistíte v pobočce. Nejbližší pobočku najdete v sekci Pobočky, pošty a bankomaty.
Jak funguje účet v exekuci?
Máte-li dost prostředků, zůstane volná částka pro vás, zbytek je blokován. Karty se blokují, pokud není dost na krytí exekuce.
Co dělat, pokud mám na účet napojené trvalé platby nebo úvěry?
Trvalé platby/SIPO/inkaso: změňte příjemci způsob úhrady
Úvěry u ČSOB (hypotéka, kontokorent, kreditka): volejte 495 800 134
Úvěry u jiných institucí: kontaktujte je přímo
Co dělat, pokud chci využívat dál svůj účet?
V pobočce se můžete informovat o tzv. Chráněném účtu.
Produkty
Půjčky
Jak na mimořádnou splátku nebo předčasné splacení?
O částečnou mimořádnou splátku můžete požádat i virtuální asistentku Kate v aplikaci ČSOB Smart. Ta s vámi nastaví parametry splátky. Můžete si i vybrat, jestli budete chtít snížit splátku při zachování doby splácení nebo, nebo výši splátky zachovat a délku splácení zkrátit.
Předčasné splacení můžete zadat přes Kate v aplikaci ČSOB Smart.
Jak si odložím splátky?
O odklad splátek můžete zažádat ve svém internetovém bankovnictví. Klikněte na Menu → Moje produkty → Půjčky → vpravo rozklikněte „menu“ s šipkou → Detail → Služby k Půjčce → Odklad splátek/Snížení splátek.
O odklad splátek můžete také požádat virtuální asistentku Kate v aplikaci ČSOB Smart.
Jak změnit datum splátky?
O změnu data měsíční splátky můžete požádat nejdříve po zaplacení první splátky. V aplikaci ČSOB Smart klikněte na dlaždici úvěrového produktu. Vyberte → Správa produktu → Datum splátky a zvolte nové datum splátky.
Pokud o nové datum splátky požádáte až na konci měsíce (27. nebo později), příští splátka proběhne ještě podle původního data.
O změnu data splátky můžete také požádat virtuální asistentku Kate v aplikaci ČSOB Smart.
Jak na navýšení limitů u kontokorentu nebo půjčky?
Navýšení kontokorentu si změníte v aplikaci ČSOB Smart nebo ve svém internetovém bankovnictví. Ve Smartu využijte virtuální asistentku Kate.
Kreditní karta
Jak nastavit automatickou splátku?
O automatickou splátku kreditky požádáte virtuální asistentku Kate v aplikaci ČSOB Smart. Vyberete a potvrďte kartu, ke které má být automatická splátka nastavena. Kate vám poté zobrazí datum, od kdy se kreditní karta bude splácet.
O zrušení automatické plné splátky požádáte také virtuální asistentku Kate v aplikaci ČSOB Smart. Potvrdíte kartu, u které má být automatická splátka zrušena. Poté vám Kate zobrazí datum, od kdy automatickou plnou splátku zruší a nastaví minimální splátku (5 %).
Jak navýšit limit?
O odklad splátek můžete zažádat ve svém internetovém bankovnictví. Klikněte na Menu → Moje produkty → Půjčky → vpravo rozklikněte „menu“ s šipkou → Detail → Služby k Půjčce → Odklad splátek/Snížení splátek.
O odklad splátek můžete také požádat virtuální asistentku Kate v aplikaci ČSOB Smart.
Investice
Jak založit smlouvu?
Internetové bankovnictví: Nabídka → Investice → Investiční smlouva → Založit smlouvu.
Smlouvu je také možné založit osobně přímo v pobočce.
Jak vstoupit do Investičního portálu?
Internetové bankovnictví: kliknete na vaše jméno na liště → Vstup do portálů → Investiční portál → tlačítko „vstoupit“ .
Internetové bankovnictví další cesta: Moje produkty → Investice → buď klikněte přímo na dlaždici nebo vpravo přes „nabídku“
ČSOB Smart: Nabídka → Investice → Investiční portál → dlaždice „přejít do Investičního portálu“
Jak vyplnit investiční dotazník?
V Investičním portálu: Profil klienta → Vyplnit dotazník.
Jak prodat investice?
V Investičním portálu: Portfolio → Detail → košík s mínusem – zvolíte množství.
Smart: Investice → „Vybrat peníze“ → zvolit fond → zadat objem nebo počet kusů….
Smart: Investice → „Přejít do investičního portálu“ → u konkrétního fondu kliknout na košík s minusem → zadat objem či počet kusů
V internetovém bankovnictví: Investiční portál →– Portfolio → Detail → u zvoleného fondu košík s minusem
Peníze vám vyplatíme do 5 pracovních dnů. Konečná cena ale kolísá podle trhu. Před prodejem doporučujeme vždy konzultovat s investičním specialistou pro optimalizaci zisků.
Jak založit ČSOB Drobné?
ČSOB Drobné založíte pomocí Kate v ČSOB Smart nebo přes: Nabídka → Investice → ČSOB Drobné.
Jak pozastavit ČSOB Drobné?
ČSOB Drobné si jednoduše pozastavíte v ČSOB Smart: ČSOB Drobné → Nastavení → Pozastavit (30 dní).
Jak zrušit ČSOB Drobné?
Zrušení ČSOB Drobné je možné pouze osobně na pobočce.
Jak nastavit Turbo?
Pro toto nastavení je nutné nejprve vyplnit investiční dotazník. Turbo násobí částku z každé platební transakce. Aktivujete ho snadno přes ČSOB Smart: ČSOB Drobné → Nastavení → Turbo.
Jak zvolit fond?
Pro toto nastavení je nutné nejprve vyplnit investiční dotazník. Fond, do kterého chcete investovat své Drobné, snadno zvolíte v aplikaci ČSOB Smart: ČSOB Drobné → Nastavení → Volba fondu.
Spoření & termínované vklady
Jak si můžu založit spoření s bonusem?
Spoření s bonusem si snadno můžete založit v internetovém bankovnictví nebo v aplikaci ČSOB Smart. Potřebné informace naleznete na stránce Spoření s bonusem
- Internetové bankovnictví: Nabídka → Spoření → Spoření s bonusem.
- Smart: Nabídka → Spoření → Spořicí účet.
Jaké jsou podmínky bonusu?
Abyste splnili podmínky bonusu, je třeba mít na účtu příjem minimálně 15 000 Kč měsíčně a alespoň 5× za měsíc zaplatit kartou (pro mladé do 26 let stačí pouze 5 plateb kartou). U dětí do 18 let plní podmínky zákonný zástupce. Aktuální úrokové sazby najdete na stránce sazebníků.
Od srpna 2025 si navíc můžete na spořicím účtu zajistit naši TOP sazbu až 4 %. Stačí své peníze rozhýbat a měsíčně si na investice, penzijko nebo stavebko odkládat 1 500 Kč (u Premia 4 000 Kč).
Co když mám více účtů?
Je možné mít pouze jeden spořicí účet s bonusovou sazbou (jen v rámci některý akcí ČSOB je možné mít druhý zvýhodněný Spořicí účet).
Jak získám výpis úroků?
Výpis úroků snadno získáte v internetovém bankovnictví nebo v aplikaci ČSOB Smart. Úroky připisujeme vždy poslední den v měsíci, a to včetně 15% daně, kterou odvádíme.
- Smart: Spoření s bonusem → Další → Výpisy a potvrzení k účtu
- Internetové bankovnictví: Přehledy – Výpisy – Spoření s bonusem
Jak si můžu založit termínovaný vklad?
Termínovaný vklad si snadno založíte v internetovém bankovnictví nebo v aplikaci ČSOB Smart.
- Bankovnictví: Nabídka → Spoření → Termínovaný vklad
- Smart: Nabídka → Spoření → Termínovaný vklad
Jak provést termínovaný vklad?
Termínovaný vklad můžete provést z běžného účtu u nás automatickým převodem. Z jiného účtu máte 7 kalendářních dní od založení žádosti (upomínka vám přijde SMSkou). Po uplynutí lhůty bez vkladu se vklad zruší do 30 dnů
Kdy je možné přidat další prostředky?
Přidání prostředků je možné pouze v dispoziční lhůtě a v případě automatické obnovy.
Jak vybrat peníze?
Peníze z termínovaného vkladu je možné vybrat v internetovém bankovnictví.
- Internetové bankovnictví: „Moje produkty → Spoření → zvolit konkrétní Termínovaný vklad → Výběr vkladu“. Mimo lhůtu dle sazebníku, dostupné do 24 h.
Jak je to s úroky?
Co se stane s úroky, si vyberete při založení termínovaného vkladu. Buď se přičtou ke vkladu, nebo se převedou na běžný účet. Připisují se po skončení vkladu a vždy již po zdanění.
Jak je to s úrokovou sazbu při termínovaném vkladu?
Úroková sazba je fixní po dobu vkladu. Při automatické obnově je nová sazba platná k datu obnovy.
Jak zjistím svoji úrokovou sazbu?
Úrokovou sazbu snadno zjistíte v internetovém bankovnictví nebo v aplikaci ČSOB Smart.
- ČSOB Smart: kliknete na vklad → Zobrazit více → Informace o účtu.
- Internetové bankovnictví: „Moje produkty → Spoření → zvolit konkrétní Spoření → Detail produktu“.
Jak nastavit nebo zrušit automatickou obnovu?
Změnu můžete provést pouze v internetovém bankovnictví do 22:00 dne předcházejícího dni splatnosti (platí jen v pracovní dny), pokud u nás máte vlastní běžný účet.
Internetové bankovnictví: „Moje produkty → Spoření → konkrétní Termínovaný vklad → Nastavení obnovy.“
Ve Smartu obnova nastavit nelze
Jaká je dispoziční lhůta?
U vkladů s délkou minimálně 1 měsíc a více je dispoziční lhůta 7 dní (den splatnosti + 6 následujících kalendářních dní). U kratších vkladů je to jen den splatnosti. Pokud připadne na nepracovní den, platí nejbližší pracovní den.
Pojištění
Jak se dostanu do Klientské zóny?
Klientskou zónu aktivujete ve Smartu příkazem „Chci do Klientské zóny pojišťovny“. Kate vás do ní poté přesměruje. Objevte výhody Klientské zóny a jak se do ní přihlásit.
Kde najdu potvrzení o cestovním pojištění?
Potvrzení o pojištění máte přichystané v Klientské zóně pojišťovny. V ČSOB Smart řekněte Kate „Chci do Klientské zóny pojišťovny“ a Kate vás propojí. O cestovní pojištění si můžete požádat přes formulář.
Kde najdu zelenou kartu?
Opět stačí říct Kate „zelená karta“ a karta se zobrazí ve Smartu i v Klientské zóně pojišťovny.
Jak získám kopii pojistné smlouvy?
Pro náhled na vaše pojistné smlouvy nebo informace k platbě využijte Klientskou zónu. Pomohou vám také kolegové z ČSOB Pojišťovny na telefonním čísle 466 100 777.
Jak ukončím nebo změním smlouvu?
Vše spravujete online v Klientské zóně. Potřebujete dokumenty nebo asistenci? Zavolejte na 466 100 777 nebo navštivte web pojišťovny.
Jak se spojím s asistenční službou?
Při dopravní nehodě požádejte virtuální asistentku Kate v ČSOB Smart o spojení s asistenční službou. Podívejte se, jak postupovat při pojistné události. Kate vám také pomůže s nahlášením pojistné události i s vyplněním Záznamu o dopravní nehodě.
Benefitní programy
Mastercard Priceless Specials
Vítejte v programu priceless, kde je každý zážitek navržen tak, aby byl výjimečný.
Visa benefit program
Získejte přístup k výhodným nabídkám pro držitele prémiových nebo firemních karet Visa.
Mobilní aplikace
Portály dceřiných společností
Portály využívající bankovní identitu
Datová schránka
Vaše elektronická komunikace se státem a všemi jeho institucemi – například s úřady nebo soudy.
Portál občana
Nejrychlejší cesta ke službám státu. Snadná správa dokladů, výpisů z rejstříků, ale i datové schránky.
Portál dopravy
Portál dopravy umožňuje občanům elektronicky komunikovat s úřady v oblasti dopravy,
Moje daně (Finanční správa)
V Online finančním úřadu najdete daňovou informační schránku, která přináší zrychlení a vyšší komfort elektronické komunikace s Finanční správou.