Smart

#JakNaTo

Nechytáte se? Tady vám poradíme

ČSOB Smart

Přihlášení a odhlášení - autorizace SMS klíčem

  1. Spusťte aplikaci kliknutím na ikonu.
  2. Pokud chcete naplno využívat všechny funkce a služby aplikace, je nutné potvrdit upozornění o povolení přístupu k poloze vašeho zařízení.
  3. Projděte si výsledky bezpečnostní kontroly, opravte případné slabiny a klikněte na "Pokračovat".
  4. Proklikejte si sekci Novinky, ať víte, na co se můžete těšit.
  5. Dále zvolte, zda jste klientem a vyplňte své přihlašovací údaje a klikněte na "Přihlásit se"
  6. Pošleme vám ověřovací SMS klíč, přepište ho do aplikace a klikněte na „Potvrdit“.
  7. Pokud to váš mobil umí, nastavte si biometrické přihlašování (otisk prstu, sken obličeje). Pokud tento krok přeskočíte, můžete si biometrii aktivovat i později v "Nastavení aplikace".
  8. Hotovo, jste přihlášeni do aplikace ČSOB Smart.
  9. Jakmile si všechno zkontrolujete a vyřídíte, odhlaste se kliknutím na "Ostatní" >"Odhlásit". Ještě jednou potvrďte odhlášení. Pokud se zapomenete odhlásit, aplikace vás po zhasnutí obrazovky pro jistotu odhlásí sama.

Přihlášení a odhlášení - autorizace Smart klíčem

  1. Spusťte aplikaci kliknutím na ikonu.
  2. Pokud chcete naplno využívat všechny funkce a služby aplikace, je nutné potvrdit upozornění o povolení přístupu k poloze vašeho zařízení.
  3. Projděte si výsledky bezpečnostní kontroly, opravte případné slabiny a klikněte na "Pokračovat".
  4. Proklikejte si sekci Novinky, ať víte, na co se můžete těšit.
  5. Dále zvolte, zda jste klientem. Pokud máte ČSOB Smart klíč, aplikace to pozná. Stačí kliknout na "Přihlásit se".
  6. Přejděte do aplikace Smart klíč (např. kliknutím na příchozí notifikaci) a potvrďte přihlášení do ČSOB Smart.
  7. Pokud to váš mobil umí, nastavte si biometrické přihlašování (otisk prstu nebo sken obličeje). Pokud tento krok přeskočíte, můžete si biometrii aktivovat i později v "Nastavení aplikace".
  8. Jakmile si všechno zkontrolujete a vyřídíte, odhlaste se kliknutím na "Ostatní" >"Odhlásit". Ještě jednou potvrďte odhlášení. Pokud se zapomenete odhlásit, aplikace vás po zhasnutí obrazovky pro jistotu odhlásí sama.

Aktualizace občanského průkazu

  1. Pro aktualizaci občanského průkazu klikněte na "Ostatní". Dále zvolte "Můj profil".
  2. Vyberte "Aktualizovat občanku".
  3. Odsouhlaste prohlášení (opatření proti praní špinavých peněz).
  4. Vyfoťte obě strany občanky (případně vložte obrázky z galerie tlačítkem "Vyberte soubory") a klikněte na tlačítko „Pokračovat“.
  5. Zkontrolujte, že sedí všechny údaje včetně trvalé adresy (případně ji upravte) a klikněte na tlačítko „Pokračovat“.
  6. Ještě jednou zkontrolujte údaje a klikněte na "Pokračovat".
  7. Občanka je aktualizována, klikněte na Dokončit".

3D secure platby na internetu

Pozn.: Pokud 3D Secure nastavujete úplně poprvé, je potřeba si jej nejdříve aktivovat v internetovém bankovnictví.

  1. Pro zjištění informací o kartě klikněte na hlavní obrazovce na dlaždici „Platební karty".
  2. Vyberte kartu a klikněte na "Platby přes internet".
  3. Potvrďte volbu Smart klíčem nebo SMS klíčem.
  4. Hotovo, můžete vyrazit na online nákupy. Výše popsaným způsobem můžete platby na internetu i vypnout.

QR platba

  1. Pro odeslání QR platby klikněte na „Platba".
  2. V záložce "Nová platba" zvolte "Načíst QR kód".
  3. Při první QR platbě povolte aplikaci fotit a nahrávat video.
  4. Namiřte zadním foťákem na QR kód nebo vyberte soubor z mobilu (zvolit obrázek z Galerie nebo Vybrat pdf dokument).
  5. Všechna pole se automaticky vyplní, můžete ještě přidat zprávu pro příjemce či položky upravit.
  6. Po kontrole údajů platbu potvrďte Smart klíčem nebo SMS klíčem.
  7. Hotovo, máte zaplaceno.

Zobrazení a odblokování PINu

  1. Pro zobrazení PINu ke kartě klikněte na hlavní obrazovce na dlaždici „Platební karty".
  2. Vyberte požadovanou kartu a v záložce Nastavení klikněte na "Zobrazit PIN".
  3. Zadejte SMS klíč nebo potvrďte Smart klíčem.
  4. Poté vám PIN zobrazíme na pár vteřin (zobrazení PINu ve Smartu vám rovněž odblokuje platební kartu, pokud jste 3× špatně zadali kód při výběru v bankomatu).

Změna limitů ke kartě

  1. Pro úpravu limitů klikněte na hlavní obrazovce na dlaždici „Platební karty".
  2. Vyberte kartu, v záložce Nastavení klikněte na "Nastavit limit" a vyberte limit, který chcete upravit (například pro internetové platby).
  3. Přepište limit, na kolik potřebujete, a klikněte na „Upravit limit".
  4. Pro změnu limitu zadejte SMS klíč / Smart klíč a klikněte na "Potvrdit".
  5. Toť vše, limit máte nastavený.

Trvalá platba

  1. Pro nastavení trvalé platby klikněte na "Platba"
  2. V záložce "Trvalá platba" vyplňte platební údaje a klikněte na "Pokračovat".
  3. Zkontrolujte údaje a potvďte platbu Smart klíčem nebo SMS klíčem.
  4. Hotovo, trvalá platba je zadána.

Aktivace a deaktivace biometrie

  1. V aplikaci klikněte na "Ostatní" >"Nastavení aplikace".
  2. V menu "Bezpečnost" klikněte na tlačítko "Přihlášení biometrií". Potvrďte restart aplikace tlačítkem "Ano".
  3. Pro opětovné přihlášení do aplikace znovu potvrďte aktivaci biometrie pomocí tlačítka "Ano".
  4. Pro deaktivaci biometrie v Nastavení aplikace vypněte v sekci Bezpečnost "Přihlášení biometrií". Potvrďte restartování aplikace tlačítkem "Ano".
  5. Nyní se budete do aplikace přihlašovat uživatelským jménem a heslem.

Blokace a odblokování karty

Pozn. Pokud vám kartu ukradnou, zneužijí nebo ji ztratíte, je potřeba ji co nejdříve zablokovat trvale na čísle 495 800 111.

  1. Pro dočasné zablokování či odblokování karty vyberte na úvodní obrazovce položku Platební karty.
  2. Zvolte konkrétní kartu, kterou chcete zablokovat a pod ní klikněte na záložku Nastavení a vyberte položku „Dočasně zablokovat".
  3. Vyplňte důvod dočasné blokace karty a stiskněte tlačítko „Dočasně zablokovat“.
  4. Následně potvrďte SMS nebo Smart klíčem a máte hotovo, vaše karta je nyní dočasně zablokována.
  5. Stejným postupem ji také odblokujete.

Editace trvalé platby (trvalého příkazu)

  1. Klikněte na váš účet.
  2. Vyberte "Trvalé příkazy"
  3. Zvolte požadovaný příkaz a klikněte na něj.
  4. Na detailu trvalého příkazu stačí kliknout na "Upravit". Nyní si upravte požadované parametry a "Potvrďte". Tím je trvalý příkaz upraven.
  5. Druhou možností jak se dostat k úpravě trvalých příkazů je přes tlačítko "Ostatní" v placovém menu.
  6. Následně v sekci "Přehledy" zvolte "Trvalé příkazy" a pokračujte dle bodu 3 a 4.

Přehled a zůstatky účtu

  1. Pro zobrazení detailu účtu klikněte na dlaždici svého účtu.
  2. Pro zobrazení aktuálního a disponibilního zůstatku, blokací a čekajících plateb klikněte na šipku vedle zůstatku na vašem učtu.
    Aktuální zůstatek - je ten, který na účtu máte, a to včetně ještě nezaúčtovaných transakcí (například blokace platby kartou).
    Disponibilní zůstatek - je aktuální zůstatek, od kterého jsou již tyty transakce odečteny, popř. přičteny (například právě platby kartou nebo povolené přečerpání).
    Blokace - transakce, které již proběhly, ale ještě nebyly zaúčtovány. Jde např. o platbu kartou v obchodě, než dojde k jejímu zpracování.
    Čekající platby - transakce, které se mají zaúčtovat ve zvoleném období.
  3. Pro zobrazení informací o účtu klikněte na ikonu informací "í" v pravém horním rohu. Zde vidíte přehledně veškeré informace o účtu.

Vyhledávání v transakční historii

  1. Vyberte účet na kterém chcete vyhledávat v transakční historii a klikněte na "Filtr".
  2. Nyní si upřesněte parametry pro vyhledávání, jako Příchozí, Odchozí platby, Částku od - do, či Časové rozmezí. Pokud chcete vyhledávat v delším časovém období (maximálně 18 měsíců), klikněte na konkrétní datum od - do.
  3. Zde vyberte požadované období (datum) a potvrďte OK.
  4. Dále klikněte na Filtrovat
  5. Nyní se zobrazí transakční historie dle zadaných parametrů. Filtr můžete upravit, či vymazat.

Vzory plateb

  1. Pro vytvoření vzoru platby klikněte na "Platba"
  2. V záložce "Nová platba" klikněte na "Platba ze vzoru" a poté zvolte "Nový"
  3. Vyplňte potřebné údaje, jako je Název vzoru, Číslo účtu a Částku. Poté klikněte na "Pokračovat".
  4. Ve shrnutí si pro jistotu zkontrolujte zadané údaje a klikněte na „Vytvořit vzor".
  5. Tím pádem máte hotovo.
  6. Pro smazání Vzoru platby zvolte ikonu "Ostatní" v palcovém menu, v sekci Přehledy vyberte "Vzory plateb". Poté klikněte na požadovaný vzor a vyberte "Smazat vzor" a potvrďte.

Často kladené dotazy

Nefunguje mi aplikace, co mám dělat?
  1. Zkontrolujte Vaše připojení k internetu.
  2. Zjistěte, zda máte nejnovější verzi aplikace. Vyhledejte ČSOB Smart v Obchod Play nebo AppStore. Není-li verze aktuální, zobrazí se tlačítko Aktualizovat. Pokračujte kliknutím a aplikaci zaktualizujte.
  3. Vyzkoušejte obnovit výchozí nastavení aplikace. Otevřete aplikaci ČSOB Smart. Klikněte na modrou ikonku "i" v pravé části obrazovky a zvolte Obnovit výchozí nastavení.
  4. Pokud se stále nedaří aplikaci spustit nebo se do ní přihlásit, kontaktujte prosím helpdesk ČSOB na tel. čísle 495 800 111.
Kde najdu přihlašovací údaje do Smartu?

Přihlašovací údaje si nastavíte v rámci ČSOB Identity, kde si zvolíte své uživatelské jméno a heslo. Pokud byste zapomněli Vaše heslo, stačí navštívit stránku https://identita.csob.cz, kde si ho můžete následně obnovit. Pokud si nepamatujete své uživatelské jméno, kontaktujte helpdesk na tel. čísle 499 900 222.

Jak mohu ve Smartu potvrzovat platby?

Pokud máte aktivovanou aplikaci Smart klíč, potvrzujete platby touto autorizační metodou. V opačném případě potvrzujete platby zadáním SMS klíče z telefonního čísla, na které vám posíláme SMS.

Je Smart propojen s mým internetovým bankovnictvím? Jaké jsou limity?

Ano, v obou službách obsluhujete stejné účty a obě služby sdílejí stejné bezpečnostní limity pro platby. Pokud tedy provedete platbu přes internetové bankovnictví, sníží se vám limit pro platby i ve Smartu.

Více
Co se stane, pokud si přístup do Smartu zablokuji? Bude mi fungovat internetové bankovnictví?

V případě zablokování přihlášení pomocí biometrie ve Smartu se lze alternativně přihlásit prostřednictvím SMS klíče nebo Smart klíče (dle toho, jakou metodu pro přihlášení máte aktivovánu). Pokud ale dojde k zablokování vaší bankovní identity (např. opakovaným zadáním špatného hesla) je nutné navštívit stránku https://identita.csob.cz, kde si ji můžete následně odblokovat. Pokud si nepamatujete své uživatelské jméno, kontaktujte helpdesk na tel. čísle 499 900 222.

Ztratil jsem telefon, kde jsem měl Smart. Co mám dělat?

Hned kontaktujte náš Helpdesk na čísle 495 800 111 a my vám Smart na ztraceném zařízení zablokujeme. Pokud ztracený telefon používáte i pro příjem potvrzovacích SMS / Smart klíče do internetového bankovnictví, nezapomeňte nás na to upozornit. Jakmile budete mít nové zařízení, nainstalujte a aktivujte si na něm aplikaci znovu.

Operátor mi vyměnil SIM kartu za jinou. Musím kvůli tomu jít do banky, aby mi Smart dál fungoval?

Nemusíte. Aplikace bude i nadále fungovat, není vázána na konkrétní SIM kartu.

Kolik stojí Smart?

Instalace a užívání je zdarma.

Kde ve Smartu najdu uživatelské jméno?

Na úvodní obrazovce v palcovém menu klikněte „Ostatní“ a srolujte na „Můj profil“. Své uživatelské jméno najdete úplně dole na řádku „ČSOB Identita“.

Podporovaná zařízení:

  • Android verze 7 a vyšší
  • iOS verze 14 a vyšší

ČSOB Smart nefunguje na novějších mobilech Huawei a Honor. Kvůli bezpečnosti nedoporučujeme instalovat aplikaci z neoficiálních zdrojů (APKPure, Aptoide, Google Space).