Aplikace ČSOB Smart klíč
Usnadněte si práci s internetovým bankovnictvím
SMS kódům odzvonilo! Platby kartou na internetu nyní lehce potvrdíte s aplikací ČSOB Smart klíč.
Vychytávky Smart klíče
Co potřebujete k instalaci
- Mobil nebo tablet s Androidem 6.0 a vyšším nebo iOS 12.0 a vyšším
- Datové připojení ke stažení a aktivaci aplikace
ČSOB Smart klíč funguje také na novějších mobilech Huawei a Honor. Stáhněte si jej z oficiálního aplikačního obchodu Huawei AppGallery.
Jak platit kartou na internetu se Smart klíčem
Pokud platební brána žádné ověření nepožaduje, je to v pořádku – naše algoritmy pravděpodobně vyhodnotily platbu jako dostatečně bezpečnou a další ověření není nutné.
Přesvědčte se, co vše Smart klíč umí

Stažení a aktivace online (ČSOB Identita, Internetového bankovnictví s ID, CEB, ČSOB Smart)
-
Stáhněte a nainstalujte si ČSOB Smart klíč ze svého obchodu s aplikacemi (App Store, Google Play, Huawei AppGallery).
-
Spusťte aplikaci.
-
Klikněte na AKTIVOVAT.
-
Zvolte MÁM AKTIVAČNÍ KÓD.
-
Povolte přístup ke kameře a načtěte QR kód s aktivačním kódem. Kód můžete zadat i ručně. Pak dejte „Pokračovat“.
-
Zvolte si svůj PIN pro Smart klíč.
-
Zopakujte PIN pro kontrolu.
-
Vraťte se do služby, odkud jste načetli aktivační kód, zvolte „Pokračovat“ a hned
poté „Dokončit“ (tlačítko u seznamu přidaných mobilů) a potvrďte požadavek. Hned
pak vám e-mailem pošleme odkaz, který stačí rozkliknout.
-
Doporučujeme zapnout si potvrzování biometrií (otisk prstu nebo sken obličeje).
-
Odteď potvrzujete požadavky Smart klíčem. SMS kódy už od nás nebudete dostávat.
Stažení a aktivace offline (bankomat a pobočka)
-
Stáhněte a nainstalujte si ČSOB Smart klíč ze svého obchodu s aplikacemi (App Store, Google Play, Huawei AppGallery).
-
Spusťte aplikaci.
-
Klikněte na AKTIVOVAT.
-
Zvolte MÁM AKTIVAČNÍ KÓD.
-
Povolte přístup ke kameře a načtěte QR kód s aktivačním kódem. Kód můžete zadat i ručně. Pak dejte „Pokračovat“.
-
Zvolte si PIN pro Smart klíč.
-
Zopakujte PIN pro kontrolu.
-
Hotovo. Aplikace aktivována.
-
Doporučujeme zapnout si potvrzování biometrií (otisk prstu nebo sken obličeje).
-
Odteď potvrzujete požadavky Smart klíčem. SMS kódy už od nás nebudete dostávat.
Přihlášení a potvrzení požadavku online
-
Přihlaste se do internetového bankovnictví.
-
Klikněte na příchozí notifikaci.
-
Zkontrolujte požadavek a zvolte POTVRDIT.
-
Zadejte PIN ke Smart klíči, nebo použijte otisk prstu, či Face ID.
-
Zadejte požadavek v internetovém bankovnictví a klikněte na Pokračovat.
-
Klikněte na příchozí notifikaci.
-
Zkontrolujte požadavek a zvolte POTVRDIT.
-
Zadejte PIN ke Smart klíči, nebo použijte otisk prstu, či Face ID.
-
Hotovo, požadavek potvrzen.
Přihlášení a potvrzení požadavku off-line
Upozornění: off-line potvrzení (přes QR kód) nelze použít pro potvrzování plateb kartou na internetu.
-
Přihlaste se do internetového bankovnictví.
-
Klikněte na Zobrazit QR kód.
-
Spusťte Smart klíč a klikněte na ikonu s foťákem v pravém spodním rohu a vyfoťte QR kód.
-
Zkontrolujte požadavek a zvolte POTVRDIT.
-
Zadejte PIN ke Smart klíči, nebo použijte otisk prstu, či Face ID.
-
Přepište do internetového bankovnictví vytvořený kód a potvrďte tlačítkem Odeslat.
-
Zadejte požadavek v internetovém bankovnictví a klikněte na Pokračovat.
-
Klikněte na Zobrazit QR kód.
-
Spusťte Smart klíč a klikněte na ikonu s foťákem v pravém spodním rohu a vyfoťte QR kód.
-
Zkontrolujte požadavek a zvolte POTVRDIT.
-
Zadejte PIN ke Smart klíči, nebo použijte otisk prstu, či Face ID.
-
Přepište do internetového bankovnictví vytvořený kód a potvrďte tlačítkem Odeslat.
-
Hotovo, požadavek potvrzen.
Deaktivace a aktivace biometrie
-
Spusťte Smart klíč.
-
Ve spodním menu klikněte na Nastavení.
-
Klikněte na Předvolby.
-
Vypněte biometrii.
-
Hotovo, potvrzení biometrií vypnuto. Odteď požadavky potvrzujete PINem.
-
Zapněte biometrii.
-
Zadejte PIN ke Smart klíči.
-
Odteď požadavky potvrzujete biometricky.
Změna PINu
-
Spusťte Smart klíč.
-
Ve spodním menu klikněte na Nastavení.
-
Klikněte na Změna PINu.
-
Zadejte původní PIN.
-
Zvolte si nový PIN.
-
Zopakujte nový PIN.
-
Hotovo, PIN změněn.
Deaktivace aplikace
POZOR: Aplikaci deaktivujte, jen když ji už máte aktivovanou i jinde, třeba v novém mobilu. Pro aktivaci Smart klíče v novém zařízení, totiž potřebujete potvrdit tuto aktivaci přes Smart klíč v původním zařízení. Když deaktivujete Smart klíč na všech svých zařízeních, přestanete mít přístup ke svému internetovému bankovnictví. Aplikaci můžete mít aktivovanou i ve vícero zařízeních zároveň.
-
Spusťte Smart klíč.
-
Ve spodním menu klikněte na Nastavení.
-
Klikněte na Deaktivace.
-
Klikněte na Deaktivovat.
-
Potvrďte své rozhodnutí kliknutím na Deaktivovat.
-
Hotovo, aplikace deaktivována.
-
Smart klíč si můžete kdykoli znovu aktivovat. Třeba pomocí jiného zařízení, kde máte aktivní Smart klíč.
Nebo nám zavolejte na náš Helpdesk (499 900 222), kde můžete požádat o obnovu Smart klíče.
Obnova (reaktivace) Smart klíče
POZNÁMKA: Obnova funguje pouze pro klienty s ČSOB Identitou a pokud je alespoň jedna aplikace Smart klíče Aktivní. Pokud jsou všechny aplikace blokovány, nebo deaktivovány, obnovu na portále ČSOB Identity nelze provést.
-
Na stránce https://identita.csob.cz se přihlaste pomocí přihlašovacích údajů (uživatelské jméno a heslo).
-
Na obrazovce přihlášení s využitím druhého faktoru zvolte možnost „obnovit
aplikaci Smart klíč“. Při této volbě se Vám deaktivují všechny aktivní Smart
klíče a zruší všechny platné aktivační kódy!
-
Pokračujte tlačítkem „Zavolejte mi”.
-
Vzápětí Vám na vaše bezpečnostní telefonní číslo svázané s ČSOB Identitou zavolá naše kontaktní centrum a požádá vás o potvrzení reaktivace stisknutím tlačítka „1“ na telefonu.
-
Po stisknutí správného tlačítka je váš požadavek přijat a hovor je ukončen. Následně obdržíte SMS potvrzující úspěšné nastavení obnovy.
-
Poté stisknete v portále tlačítko „Jít na přihlášení“.
-
Přihlaste se pomocí přihlašovacích údajů do portálu Identity.
-
Přejděte na dlaždici Smart klíč
-
Vygenerujte si aktivační kód tlačítkem „Nový aktivační kód".
-
Dále již pokračujte dle postupu, který je popsaný v návodu „Stažení a aktivace aplikace kódem z ČSOB Identity, Internetového bankovnictví s ID, CEB nebo ČSOB Smart“.
Často kladené dotazy
Změnil jsem telefon a teď mám nový – jak na něj aktivuju svůj Smart klíč?
Pokud chcete Smart klíč aktivovat online, potřebujete svůj starý mobil, na kterém už Smart klíč máte – právě pomocí něj se přihlásíte do internetového bankovnictví a dokončíte aktivaci na novém mobilu.
Už původní mobil se Smart klíčem nemáte? Zavolejte prosím na 499 900 222, požádejte o obnovu Smart klíče a my vám nastavíme přihlašování pomocí SMS kódů, než si aktivujete Smart klíč na novém mobilu.
Pro aktivační kód si také můžete přijít do našich bankomatů nebo na pobočku.
Jak to, že nemusím ověřovat ČSOB Smart klíčem každou platbu?
Když naše systémy (aplikace ČSOB Smart, nové Internetové bankovnictví ČSOB nebo platební brána e-shopu) vyhodnotí platbu jako bezpečnou, nevyžadují žádné další dodatečné ověření. Například platby nízkých částek, převody mezi vlastními účty, nebo pokud máte daný účet zařazený na seznam důvěryhodných příjemců. U plateb kartou na internetu probíhá analýza platby, tzv. Risk-based Analysis (RBA), a pokud je platba bankou vyhodnocena jako bezpečná, žádné další ověření není potřeba a za bezpečnost ručíme my.
Používám ČSOB Identitu a potřebuji obnovit Smart klíč. Jak mám postupovat?
Kde získám nový aktivační kód?
Získáte jej v internetovém bankovnictví, v bankomatech ČSOB nebo v pobočkách ČSOB.
V internetovém bankovnictví najdete aktivační kód v hlavním menu v položce Mobilní aplikace.
V bankomatech ČSOB získáte aktivační kód v hlavním menu pomocí volby „Smart klíč“. Bankomat vám vydá stvrzenku s aktivačním kódem, který načtete během aktivace aplikace. Pro vyžádání je nutné použít plastovou kartu ČSOB, nelze použít tzv. digitalizovanou kartu (ve službě Apple Pay, Google Pay nebo Garmin Pay). Bankomaty jiných bank tuto službu neposkytují.
V pobočce ČSOB vám také poskytnou aktivační kód, a pomůžou i se stažením a aktivací aplikace.
Platnost jednorázového aktivačního kódu je 30 dní.
Mohu používat Smart klíč pro potvrzování plateb kartou na internetu také offline (tj. načtením QR kódu)?
Bohužel, funkcionalita offline potvrzování je dostupná zatím jenom pro přihlašování a transakce v internetovém bankovnictví. Pro online platby kartou lze použít pouze mnohem pohodlnější potvrzování online.
Můžu Smart klíč používat na více mobilních zařízeních?
Ano, můžete ho používat na kolika mobilech a tabletech chcete.
Přišel jsem o mobil a potřebuji Smart klíč deaktivovat na dálku. Co mám dělat?
Neprodleně volejte náš Helpdesk (499 900 222), případně zajděte na nejbližší pobočku ČSOB.
Jak se Smart klíčem přihlásím do internetového bankovnictví a jak potvrdím transakci?
Přihlaste se svými přihlašovacími údaji, a pak otevřete aplikaci Smart klíč nebo počkejte, až přijde PUSH notifikace. Aplikaci poté použijte k potvrzení přihlášení. Stejným způsobem také potvrdíte platby a další transakce.
Jak používat Smart klíč, když se nemůžu z mobilu připojit na internet?
Na přihlašovací stránce zadejte své údaje a z internetového bankovnictví načtěte Smart klíčem QR kód. Smart klíčem vytvořený bezpečnostní kód pak zadejte zpět do internetového bankovnictví. Přes QR kód také potvrdíte platby a další transakce.
Bohužel funkci offline potvrzování nelze použít pro potvrzování online plateb kartou.
Postup najdete také v našich krátkých video manuálech v části „Přihlášení a potvrzení požadavků offline“.