Jak na to

Online služby pro firmy

Tipy a triky pro uživatele

#JakNaTo

Online zřízení účtu ve Virtuální pobočce

  1. Ve službě CEB díky Virtuální pobočce zřídíte účty nabízené firemním klientům kompletně online (mimo účtů pro komorové profese). V hlavní nabídce služby CEB zvolte položku Virtuální pobočka, záložku Účty a depozita a vyberte typ účtu, který chcete Založit.
  2. Upřesněte nastavení požadovaného účtu – nejjednodušší je zkopírovat oprávnění z již existujícího účtu, který máte. Pro pozdější nastavení můžete také použít Správu služby.
  3. Požádat lze o doplňkové produkty – karty, spořicí účet a další. Určete osoby, které budou smlouvu podepisovat, a můžete Pokračovat.
  4. Po vyplnění vám v dalším kroku celou žádost ještě jednou zrekapitulujeme. Volbou Odeslat začneme generovat smluvní dokumenty – tento proces může chvíli trvat.
  5. Nyní je pro vás připravena kompletní smluvní dokumentace včetně podmínek. Jedním z dokumentů je samotná smlouva obsahující také číslo vašeho nového účtu – můžete ji zkontrolovat a Podepsat.
  6. Podepsat je možné certifikátem nebo pomocí Smart klíče. Potvrďte svůj souhlas s dokumentem a můžete Podepsat – pro podpis pomocí Smart klíče přejděte do aplikace ve svém telefonu.
  7. Po posledním podpisu můžete požadavek Předat do banky, proběhne samotné zřízení účtu a další kroky.
  8. Hotovo, účet je aktivní – pokud jste požádali o napojení do služby CEB, zajistíme i to. Jestliže jste žádali o další doplňkové produkty (například karty), najdete související požadavky v Přehledu požadavků. Tyto požadavky také předejte pro další zpracování do banky.

 

Online zřízení účtu ve Virtuální pobočce – návod

Žádost o nový účet ve Virtuální pobočce

  1. Některé účty ještě Virtuální pobočka neumí zřídit plně online – ale i tak je možné požádat o jejich zřízení. V hlavní nabídce služby CEB zvolte položku Virtuální pobočka, vyberte příslušnou záložku pro Účty a depozita a volbu dle požadovaného účtu (tento postup se týká účtů pro korporátní klienty a účtů pro komorové profese).
  2. Máte založen nový Požadavek vůči bance. Potřebujeme vědět, jaké má mít nový účet nastavení – měnu, výpisy, oprávnění atp. Nejjednodušší je nastavení převzít z již existujícího účtu.
  3. Po potvrzení voleb následuje rekapitulace – vámi zadané údaje jsou k dispozici ve formátu HTML a jsou zasílány do banky k vyřízení. Stačí požadavek Předat do banky.
  4. Nyní je řada na nás v bance – z banky vám zašleme návrh smlouvy. Požadavek vrácený z banky najdete v části Přehled požadavků a mimo smlouvy týkající se účtu může obsahovat i další související smluvní dokumenty. Pokud máte nastaveny notifikace (CEB Info), přijde vám automaticky zpráva o změně stavu požadavku.
  5. Smluvní dokumenty jsou určeny k vaší kontrole – pokud souhlasíte s obsahem, můžete je Podepsat. Podepisovat lze více způsoby, nejjednodušší je podpis pomocí Smart klíče.
  6. Nezapomeňte požadavek Předat do banky, abychom mohli dokončit zpracování. Stav zpracování můžete sledovat v přehledu nebo můžete obdržet automatickou notifikaci. Podepsanou smlouvu budete mít uloženu v Archivu dokumentů.

Objednání platební karty ve Virtuální pobočce

  1. Ve službě CEB si díky Virtuální pobočce snadno objednáte novou platební kartu. V hlavní nabídce CEB zvolte položku Virtuální pobočka, vyberte Nový požadavek a přejděte na záložku Platební karty.Zvolte dlaždici Debetní a vkladové karty a klikněte na tlačítko Požádat.
  2. Zobrazí se vám webový formulář rozdělený do několika kroků. V prvním kroku vyberte typ karty včetně jejích atributů a osobu pro podpis následné smlouvy.
  3. Společně s kartou si můžete sjednat doplňkové pojištění.
  4. Distribuci karty můžete zvolit pro konkrétního držitele nebo nastavit společnou adresu pro více držitelů (pokud chcete vydat více karet).
  5. Zvolte způsob distribuce a vyplňte údaje o budoucím držiteli platební karty.
  6. Držitel karty musí být jednoznačně identifikován v souladu s legislativou. V dalším kroku následuje rekapitulace vyplněných údajů, pokud vše souhlasí, můžete data Odeslat.
  7. Vámi poskytnuté údaje si můžete stáhnout pro pozdější potřebu nebo požadavek jen Uložit a předat do banky.
  8. V bance vám připravíme a pošleme smlouvu nebo smlouvy k podpisu. Pokud máte nastavenu službu CEB Info, obdržíte notifikaci – smlouvy stačí zkontrolovat a Podepsat.
  9. Pro podepsání můžete využít certifikáty nebo aplikaci Smart klíč. Smlouvu si můžete stáhnout a Podepsat – obrazovka ilustruje podpis pomocí Smart klíče.
  10. Nyní stačí podepsanou smlouvu a požadavek Uložit a předat do banky. Kartu vystavíme, zašleme nebo zpřístupníme v mobilní aplikaci CEB Mobile – a smlouvu vám uložíme do archivu v rámci Virtuální pobočky.

 

Objednání platební karty ve Virtuální pobočce – návod

Nastavení Smart klíče pomocí čipové karty

  1. Používáte ve službě CEB čipovou kartu a chtěli byste ji nahradit nebo mít jako alternativu Smart klíč? Aplikaci stáhněte do svého chytrého mobilního telefonu z aplikačního obchodu App Store nebo Google play.
  2. Pokračujte ve službě CEB – přihlaste se čipovou kartou, v záhlaví klikněte na své jméno a vyberte volbu pro správu Identity a certifikátů.
  3. Zobrazí se údaje evidované v rámci vaší ČSOB Identity. Pro aktivaci Smart klíče přejděte na Aktivaci a správu zařízení Smart klíče v portálu ČSOB Identita.
  4. Pro aktivaci Smart klíče v novém zařízení budete potřebovat Nový aktivační kód.
  5. Pokračujte v mobilním telefonu – zvolte Aktivaci Smart klíče a vyfoťte aktivační kód. Můžete také aktivační kód do telefonu přepsat.
  6. Ve správě identity se objeví nové zařízení – ještě je nutné aktivaci Dokončit.
  7. Pomocí čipové karty Potvrdíte (podepíšete) aktivaci nového zařízení.
  8. V posledním kroku vám zašleme zprávu na vaši bezpečnostní e-mailovou adresu s odkazem pro dokončení aktivace – na odkaz stačí kliknout nebo jej překopírovat do prohlížeče.
  9. Hotovo – v seznamu se zobrazí nové zařízení s aktivovanou aplikací Smart klíč. Rovnou jej můžete začít používat pro přihlašování, ale i podepisování transakcí a dokumentů.

Čerpání úvěru

  1. Ve Virtuální pobočce můžete jednoduše zajistit čerpání svého firemního úvěru. Pod záložkou Úvěry zvolte Čerpání úvěru.
  2. Vyberte typ úvěručíslo smlouvy, pod kterým budete o čerpání (případně regulaci limitu) žádat, zadejte výši, uveďte nebo zkontrolujte data čerpání. V případě potřeby přidejte další čerpání do jedné žádosti.
  3. Pokud dodáváte podklady pro čerpání, zvolte typ přílohy a Vyberte souborUložte jej ve spodní části obrazovky. U některých typů příloh je nutné doplnit jejich vlastnosti (například čísla smluv). Příloh je možné přidat více. Potvrďte vytvoření žádosti.
  4. Žádost o čerpání úvěru je připravena. Zkontrolujte zadané údaje a připojené přílohy, k přílohám k podpisu přidejte Podpis. Upozorňujeme, že u vybraných dokumentů může být vyžadován podpis pomocí certifikátu. Nakonec Vytvořte žádost.
  5. Služba CEB uloží a vyhodnotí zadané údaje, na pozadí vytvoří PDF žádost a nabídne vám ji k Podepsání. Pokud je podpis vyžadován u přikládaných dokumentů, nabídne se i u nich.
  6. Podepsat můžete pomocí certifikátu, většinu dokumentů můžete podepsat i pomocí Smart klíče. V takovém případě Podpis potvrdíte v mobilní aplikaci.
  7. Hotovo, nezapomeňte požadavek na čerpání Předat do banky. V případě, že nepodepisujete samostatně, požádejte další uživatele o jejich potvrzení – žádost najdou v Přehledu požadavků a předání do banky proběhne až po jejich podpisu.

Nastavení uživatelů a účtů ve službě CEB

  1. Administrátor může upravovat nastavení uživatelů a účtů ve službě CEB. V menu vyberete volbu Nastavení, Správa službyÚčty a uživatelé.
  2. Obrazovka je dělena do záložek pro jednotlivá nastavení. Na výchozí obrazovce vidíte souhrnné informace pro smlouvu. Samotné nastavení probíhá na dalších záložkách, například ve volbě Uživatelé.
  3. Změnit můžete například limit uživatele. Vyhledáte konkrétního uživatele a zvolíte Upravit.
  4. Vyberete typ limitu (denní nebo týdenní) a zadáte hodnotu požadovaného limitu.
  5. Uživateli můžete také Přidat nebo odebrat účty – například přidat nově zřízený účet.
  6. Zvolíte záložku podle toho, zda chcete účty odebrat (Přiřazené účty), nebo naopak přidat (Další účty). Změny v přiřazení účtů uložíte tlačítkem Přidat vybrané účty.
  7. Pokud jsou všechny požadované změny u konkrétního uživatele provedeny, stačí Uložit návrh.
  8. V záložce Účty lze měnit nastavení účtů – jejich stanovené limity a autorizační pravidla. Změnu vyvoláte tlačítkem Upravit.
  9. Autorizační pravidla znamenají kombinaci osob nebo podpisových tříd pro podepisování plateb. Požadované nastavení potvrdíte volbou Uložit návrh.
  10. Dle potřeby lze provádět i další změny. Aby vstoupily v platnost, je nutné je Potvrdit.
  11. Na pozadí jsou vytvořeny a připraveny k podpisu příslušné smluvní dokumenty. Změny doporučujeme zkontrolovat a následně Autorizovat.
  12. Podepsat nové verze smluv lze pomocí Smart klíče nebo certifikátem. Pokud změny zahrnovaly více oblastí, bude podepisováno více dokumentů v sekvenci.
  13. Po podepsání dojde k ověření podpisu a změny vstoupí v platnost – aplikují se nové limity, nová autorizační pravidla a další nastavení.

Nastavení výpisů ve službě CEB

  1. Ve službě CEB si snadno nastavíte nebo zkontrolujete nastavení elektronických výpisů. V menu zvolte Účty, Výpisy a avíza a volbu Nastavení.
  2. V přehledu svých účtů zvolte konkrétní účet, pro který chcete nastavení provést – nastavit lze více druhů výpisů, případně více kombinací (například frekvencí).
  3. První nastavíte lidsky čitelné Výpisy – zvolíte frekvenci (denní, týdenní, měsíční), formát (PDF nebo textový) a jazyk použitý v šabloně výpisu. Nastavení stačí jednoduše Uložit.
  4. Služba nabízí i Datové výpisy pro zpracování v účetnictví. Opět se nastavuje frekvence, formát (například GPC – specifikace formátů jsou k dispozici na stránkách služby) a jazyk, který se aplikuje na vybraná datová pole.
  5. Datová Avíza slouží pro automatické zpracování údajů v průběhu dne a pro ještě rychlejší účtování. Opět je k dispozici více formátů podle toho, který podporuje vaše účetnictví.
  6. Po potvrzení nastavení najdete od následujícího dne (resp. následujícího období) výpisy přímo ve službě v tomto menu. Pro automatické stahování doporučujeme zvážit službu Business Connector.

Notifikace ve službě CEB

  1. Nemusíte být online, a přesto můžete být stále v obraze. Stačí si nastavit notifikace – v menu NastaveníCEB Info. Notifikace se mohou vztahovat k různým produktům – můžete Nastavit upozornění například pro účty.
  2. Po výběru účtu zvolíte typ notifikace a potvrdíte opět tlačítkem Nastavit.
  3. Můžete zvolit způsob, jakým zprávu obdržíte (e-mail, SMS nebo zpráva do aplikace CEB Mobile), zadáte kontaktní údaje a volitelně další omezující podmínky, třeba částku. Notifikací daného typu můžete uložit více nebo můžete zadávání Dokončit.
  4. Notifikace je uložena a můžete nastavit další – například automatické zasílání výpisů e-mailem. Potvrdíte opět tlačítkem Dokončit.
  5. Pokud jde o poslední notifikaci na tomto účtu, můžete se vrátit Zpět na přehled.
  6. Další oblíbenou zastávkou mohou být notifikace pro platební Karty.
  7. Nastavit můžete například upozornění na autorizaci transakce – tedy reálné použití platební karty (pokud není použita v offline módu).
  8. Zadat musíte způsob informování, pro e-mail pak adresu, notifikaci můžete omezit v závislosti na částce nebo ji nechat na jakoukoliv transakci. Zadání potvrdíte volbou Dokončit a vrátíte se Zpět na přehled.
  9. Užitečné budou notifikace v záložce Virtuální pobočka. Zpráva může přijít v momentě, kdy se změní stav požadavku – typicky když banka váš požadavek vyřídí.
  10. Zadání notifikace je dokončeno a vracíte se Zpět na přehled.
  11. Notifikací, které služba umožňuje, je více, stejně tak můžete zadat stejnou notifikaci i více adresátům (například posílat výpisy na více adres). Mimo již zmíněné lze nastavit notifikace pro službu Business Connector, nechat si zasílat Kurzovní lístek nebo upozornění spojené se změnou nastavení smlouvy (Administrace).

Zasílání dokumentace k úvěru

  1. Ve službě CEB můžete jednoduše zaslat dokumenty požadované bankou v návaznosti na úvěrovou smlouvu. V menu Virtuální pobočka vytvořte Nový požadavek, v sekci Úvěry půjde o Dokumentaci k úvěru.
  2. Různé druhy finančních výkazů stačí jednoduše nahrát – nejprve vyberte typ dokumentu, který chcete předat. Nahrání do banky potvrďte volbou Uložit soubor.
  3. Mimo výkazy můžete do banky předat například i seznamy pohledávek pro zajištění (konkrétní vyžadované dokumenty jsou stanoveny v zástavní smlouvě).
  4. Po nahrání všech příloh stačí Potvrdit vytvoření požadavku na zaslání dokumentace.
  5. Služba vyhodnotí, zda je u některých příloh vyžadován Podpis, a nabídne volbu pro podepsání.
  6. Přílohy Podepište (u pohledávek jde o podpis pomocí kvalifikovaného certifikátu).
  7. Hotovo, všechny přílohy jsou podepsány. Volbou Uložit požadavek uložíte pro pozdější zaslání (například pro dodatečné podpisy za vaši firmu), volbou Uložit a předat do banky zašlete dokumenty pro další zpracování do banky.

Registrace, aktivace Smart klíče a první přihlášení do služby CEB

  1. V prohlížeči na přihlašovací stránce ceb.csob.cz zadáte údaje získané při zřízení služby – jednorázové Uživatelské jméno (ze smlouvy) a prvotní Heslo pro ČSOB Identitu (zaslané na mobilní telefon SMS zprávou).
  2. Dojde k ověření identity uživatele pomocí SMS kódu. Kód potvrdíte volbou Přihlásit.
  3. Nyní si můžete zvolit vlastní přihlašovací údaje a  e-mailovou adresu, svoji volbu potvrďte tlačítkem Odeslat.
  4. Pro kontrolu vám nabídneme rekapitulaci údajů. Pokud je vše v pořádku, můžete Potvrdit.
  5. Prosím, zkontrolujte své e-maily. Pro potvrzení údajů je nutné kliknout na odkaz, který naleznete v e-mailové zprávě.
  6. Nyní jsou údaje platné a můžete Pokračovat.
  7. Můžete se Přihlásit svými zvolenými přihlašovacími údaji.
  8. K ověření vaší identity dojde opět pomocí SMS. Zadání kódu potvrdíte volbou Přihlásit.
  9. Nyní si aktivujte aplikaci Smart klíč – aplikaci si ve svém telefonu stáhnete z Google Play nebo z App Store. V prohlížeči zažádejte o Nový aktivační kód.
  10. Aktivační kód naskenujte v aplikaci Smart klíč v telefonu, můžete Pokračovat dále.
  11. Aplikace Smart klíč v telefonu je aktivována, ještě je nutné proces Dokončit. Dokončení potvrdíte heslem a SMS kódem.
  12. Pro ověření vám zašleme e-mailovou zprávu, kterou stačí potvrdit kliknutím na odkaz v ní.
  13. Pokud jste nový uživatel služby CEB, je nutné Potvrdit seznámení se s Podmínkami služby CEB.
  14. Nyní máte přístup do služby zřízen a můžete Pokračovat.
  15. Poslední obrazovkou už je úvodní stránka služby CEB, ve které můžete od této chvíle pracovat.