Nastavení ČSOB Identity

Přihlášení do různých portálů jedněmi údaji

Přihlášení do našeho online bankovnictví přes jedny údaje
Údaje ČSOB Identity jsou u nás v bezpečí, jako v trezoru
Přes ty samé údaje se dostanete hned do několika portálů
S aplikací Smart klíč přihlášení i platby potvrdíte raz dva

Nové přihlášení za pár minut

Přihlašování ČSOB Identitou do našeho nového elektronického bankovnictví spouštíme postupně. A až na vás přijde řada? Vše zvládnete v pár krocích.

Pak se jen přihlásíte do internetového bankovnictví či aplikace Smartbanking a bude stačit udělat pár drobností. Nezabere to dohromady ani 5 minut.

Přechod do nového elektronického bankovnictví

  • Pokud již Identitu máte, pouze potvrdíte potřebné dokumenty. Přihlašovací údaje Vám zůstanou.
  • Pokud Identitu ještě nemáte, snadno si ji při tom vytvoříte.

Nastavení ČSOB Identity - jak začít?

  1. Přihlaste se do svého internetového bankovnictví s ID přes web jako obvykle.
  2. Zadejte své identifikačního číslo, PIN a pokračujte kliknutím na „Přihlásit“.
  3. Následně vše ještě potvrďte SMS klíčem nebo přes aplikaci Smart klíč.
  4. Hned po přihlášení se vám zobrazí obrazovka, na který najdete „Podpis smluvní dokumentace“ – jak ji podepsat můžete zhlédnout v následujícím videu „Podpis smluvní dokumentace“.

Upozornění: Pokud vám ještě nebylo 18 let (nebo jste nesvéprávní), je při nastavení ČSOB Identity nejprve potřeba požádat osobu, která vás zastupuje, aby za vás odsouhlasila nezbytné dokumenty.Ta vše může vyřídit ve svém internetové bankovnictví, Smartbankingu či v kterékoli naší pobočce.

Podpis smluvní dokumentace

  1. Abyste mohli začít ČSOB Identitu využívat naplno, je nutné podepsat smluvní dokumentaci.
  2. Pozorně si prosím pročtěte obsah všech dokumentů, které od vás potřebujeme odsouhlasit.
  3. Přečteno? Pak zaklikněte dané pole s prohlášením o tom, že jste se s dokumenty seznámili.
  4. Vše poté dokončíte kliknutím na tlačítko „Potvrdit“, čímž dokumenty zároveň i podepíšete.
  5. Smlouvy vám zašleme i do vylepšeného internetového bankovnictví, ať je máte vždy poruce.

Podpis dokumentace pro zastupované osoby

  1. Aby si mohla vámi zastupovaná osoba nastavit ČSOB Identitu, musíte za ni smlouvy podepsat.
  2. Pozorně si prosím pročtěte obsah všech dokumentů, které od vás potřebujeme odsouhlasit.
  3. Přečteno? Pak zaklikněte dané pole s prohlášením o tom, že jste se s dokumenty seznámili.
  4. Vše poté dokončíte kliknutím na tlačítko „Potvrdit“, čímž dokumenty zároveň i podepíšete.
  5. Pokud dokumenty zastupované osobě nyní podepsat nechcete, můžete zvolit „Přeskočit“.
  6. Dokumenty v tom případě můžete podepsat i později ve svém internetovém bankovnictví.
  7. Smlouvy následně zastupovaným osobám pošleme do jejich internetového bankovnictví.

Nastavení údajů ČSOB Identity

  1. Nejprve si vyplňte uživatelské jméno, které musí obsahovat 5–30 znaků, a být unikátní.
  2. Je možné využít malá i velká písmena (bez diakritiky), číslice a speciální znaky (#, &, @ atd.).
  3. Dále vyplňte své heslo, které musí obsahovat minimálně 9 znaků a nemělo by být triviální.
  4. Zde je nezbytné použít alespoň jedno písmeno (malé i velké), číslici a ideálně i speciální znak.
  5. Pro jistotu prosím výše zvolené heslo ještě zopakujte, ať máte jistotu, že nedošlo k překlepu.
  6. Nakonec zadejte svůj e-mail – později vám na něj přijde odkaz k dokončení registrace údajů.
  7. Pokud máte všechna pole vyplněna, tak klikněte na tlačítko „Pokračovat“.
  8. Na rekapitulační stránce si vše ještě zkontrolujte a dejte „Potvrdit“.

Potvrzení údajů ČSOB Identity přes e-mail

  1. Údaje své ČSOB Identity, které jste si zvolili, je třeba již jen potvrdit e-mailem.
  2. Otevřete si prosím svůj e-mail, který jste nám uvedli při zadávání svých údajů.
  3. Najděte ve schránce e-mail od odesílatele ČSOB Identita (adresa csob-id@csob.cz).
  4. Údaje potvrďte kliknutím na odkaz – máte na to 7 dnů od chvíle, kdy vám e-mail přijde.

Co nového vás s ČSOB Identitou čeká?

  1. Do internetového i mobilního bankovnictví se nově přihlásíte pouze údaji své ČSOB Identity.
  2. Nezapomeňte, že internetové bankovnictví se nově nachází na adrese www.online.csob.cz.
  3. Přihlásit se tam můžete na zkoušku rovnou, jinak se do něj ale prosím hlaste přes náš web.
  4. Pokud používáte i mobilní bankovnictví, je potřeba si ji znovu stáhnout.
  5. Ze svého obchodu s aplikacemi si novou aplikaci ČSOB Smart stáhněte a aktivujte.
  6. Stávající aplikaci poté můžete bez starostí odinstalovat.
  7. Jen pak nezapomeňte, že pro přihlášení do aplikace již používáte údaje své ČSOB Identity.
  8. A nainstalovat si můžete rovnou i naši aplikaci ČSOB Smart klíč, pokud ji dosud nemáte.
  9. S tou se přepisování kódů z SMS zpráv stane minulostí – vše je s ní pohodlnější a rychlejší.

Stažení aplikace ČSOB Smart

  1. Otevřte si ve Vašem telefonu aplikaci Obchod Play či App Store a vyhledejte ČSOB Smart. Nyní stačí aplikaci jen nainstalovat.
  2. Aplikaci spustíte kliknutím na ikonu. Jak se poprvé přihlásit uvidíte v následujícím návodu.

Přihlášení a odhlášení - autorizace SMS klíčem

  1. Spusťte aplikaci kliknutím na ikonu.
  2. Pokud chcete naplno využívat všechny funkce a služby aplikace, je nutné potvrdit upozornění o povolení přístupu k poloze vašeho zařízení.
  3. Projděte si výsledky bezpečnostní kontroly, opravte případné slabiny a klikněte na "Pokračovat".
  4. Proklikejte si sekci Novinky, ať víte, na co se můžete těšit.
  5. Dále zvolte, zda jste klientem a vyplňte své přihlašovací údaje a klikněte na "Přihlásit se"
  6. Pošleme vám ověřovací SMS klíč, přepište ho do aplikace a klikněte na „Potvrdit“.
  7. Pokud to váš mobil umí, nastavte si biometrické přihlašování (otisk prstu, sken obličeje). Pokud tento krok přeskočíte, můžete si biometrii aktivovat i později v "Nastavení aplikace".
  8. Hotovo, jste přihlášeni do aplikace ČSOB Smart.
  9. Jakmile si všechno zkontrolujete a vyřídíte, odhlašte se kliknutím na "Ostatní" >"Odhlásit". Ještě jednou potvrďte odhlášení. Pokud se zapomenete odhlásit, aplikace vás po zhasnutí obrazovky pro jistotu odhlásí sama.

Přihlášení a odhlášení - autorizace Smart klíčem

  1. Spusťte aplikaci kliknutím na ikonu.
  2. Pokud chcete naplno využívat všechny funkce a služby aplikace, je nutné potvrdit upozornění o povolení přístupu k poloze vašeho zařízení.
  3. Projděte si výsledky bezpečnostní kontroly, opravte případné slabiny a klikněte na "Pokračovat".
  4. Proklikejte si sekci Novinky, ať víte, na co se můžete těšit.
  5. Dále zvolte, zda jste klientem. Pokud máte ČSOB Smart klíč, aplikace to pozná. Stačí kliknout na "Přihlásit se".
  6. Přejděte do aplikace Smart klíč (např. kliknutím na příchozí notifikaci) a potvrďte přihlášení do ČSOB Smart.
  7. Pokud to váš mobil umí, nastavte si biometrické přihlašování (otisk prstu nebo sken obličeje). Pokud tento krok přeskočíte, můžete si biometrii aktivovat i později v "Nastavení aplikace".
  8. Jakmile si všechno zkontrolujete a vyřídíte, odhlašte se kliknutím na "Ostatní" >"Odhlásit". Ještě jednou potvrďte odhlášení. Pokud se zapomenete odhlásit, aplikace vás po zhasnutí obrazovky pro jistotu odhlásí sama.

Aktivace a deaktivace biometrie

  1. V aplikaci klikněte na "Ostatní" >"Nastavení aplikace".
  2. V menu "Bezpečnost" klikněte na tlačítko "Přihlášení biometrií". Potvrďte restart aplikace tlačítkem "Ano".
  3. Pro opětovné přihlášení do aplikace znovu potvrďte aktivaci biometrie pomocí tlačítka "Ano".
  4. Pro deaktivaci biometrie v Nastavení aplikace vypněte v sekci Bezpečnost "Přihlášení biometrií". Potvrďte restartování aplikace tlačítkem "Ano".
  5. Nyní se budete do aplikace přihlašovat uživatelským jménem a heslem.

Stažení a aktivace ČSOB Smart klíč

  1. Najděte ČSOB Smart klíč v Apple App Store nebo Google Play, stáhněte a nainstalujte. Minimální požadovaný operační systém je Android 6 nebo iOS 12.
  2. Otevřete aplikaci.
  3. Klikněte na AKTIVOVAT.
  4. Připravte si aktivační kód a klikněte MÁM AKTIVAČNÍ KÓD. Získáte jej v bankomatech ČSOB (volba „Smart klíč“ v hlavním menu, nebo v internetovém bankovnictví (po přihlášení do internetového bankovnictví jej najdete v hlavním menu v položce Mobilní aplikace)
  5. Abyste mohli načíst QR kód s aktivačním kódem, povolte Smart klíči přístup ke kameře.
  6. Zvolte si PIN pro Smart klíč, nejlépe odlišný od PINu v internetovém bankovnictví.
  7. Zopakujte PIN pro kontrolu.
  8. Hotovo. Aplikace aktivována.
  9. Pro max. pohodlí při přihlašování a potvrzování doporučujeme používat otisk prstu nebo Face ID.
  10. Odteď potvrzujete požadavky Smart klíčem. SMS s kódy od nás již nebudete dostávat.

Časté dotazy, na které se ptáte

Změna datumu přechodu do nového elektronického bankovnictví

Datum, odkdy budu moci začít využívat nové elektronické bankovnictví mi nevyhovuje – ČSOB Smart chci totiž co nejdřív. Co můžu dělat?

Abyste si mohl/a stáhnout a využívat nové elektronické bankovnictví (ČSOB Smart), musíte si nejprve nastavit ČSOB Identitu, nebo když už ČSOB Identitu máte, musíte potvrdit potřebné dokumenty (přihlašovací údaje Vám zůstanou).

Pokud jsme Vám ještě datum, od kdy to bude možné, neposlali, můžete si o datum zažádat i ve svém internetovém bankovnictví či Smartbankingu v menu (sekce ČSOB Identita).

V internetovém bankovnictví jsem si v menu v sekci ČSOB Identita zažádal/a o přidělení dřívějšího data, abych nemusel/a tak dlouho čekat na nové elektronické bankovnictví. Datum jsem ovšem zapomněl/a – co mám dělat?

Nic se neděje, datum vám rádi sdělíme na naší speciální infolince 800 023 085.

Chtěl/a jsem dřívější datum pro přechod do nového elektronického bankovnictví. Po žádosti o dřívější datum v internetovém bankovnictví/Smartbankingu mi ale vyskočila hláška, že to v mém případě bohužel není možné. Proč?

O dřívější datum pro přechod do nového elektronického bankovnictví si může zažádat každý náš klient, který u nás má elektronické bankovnictví, vyjma následujících. Konkrétně jde o nezletilé či omezeně svéprávné uživatele, klienty bez alespoň jednoho produktu či klienty ve výpovědi, dále o klienty, které vedeme jako zemřelé či nezvěstné. To samé platí pro klienty, které nemůžeme z nějakého důvodu akceptovat nebo nám v jejich případě není znám jejich stav. Pokud nejste v žádné ze zmíněných výjimek, kontaktujte nás prosím na infolince 800 023 085 a podíváme se na problém společně.

Přihlášení do internetového bankovnictví

Co konkrétně znamená, že připravujete jedno elektronické bankovnictví (internetové a mobilní) pro klienty ČSOB i Poštovní spořitelny?
Banka sjednocuje digitální prostředí pro klienty ČSOB a Poštovní spořitelny a všem svým klientům chce nabídnout bezpečnější a komfortnější způsob přihlašování pomocí nové ČSOB Identity. Společně se zvýšenou bezpečností ČSOB Identita přinese i možnost volby přihlašovacích údajů, jednoduchou autorizaci transakcí pomocí aplikace ČSOB Smart klíč a také rozšířené možnosti využití. S identitou se nově přihlásíte do digitálních služeb skupin ČSOB, portálů státní správy i k různým firmám. Zároveň platí, že klient toto „rozšířené“ využití může kdykoliv vypnout v Portálu ČSOB Identity a nadále jí využívat pro obsluhu svých produktů v ČSOB Skupině. Vylepšené internetové bankovnictví bude na nové URL adrese a pro přihlášení budou potřeba zadat údaje ČSOB Identity.
Budu si muset nastavit nové přihlašovací údaje do internetového i mobilního bankovnictví?
Až vás informujeme o tom, že si můžete zřídit ČSOB Identitu, bude mj. potřeba, abyste si nastavili i nové přihlašovací údaje – ty ovšem budou sloužit k přihlášení nejen k nám, ale i do portálů státní správy a k různým firmám. Všechny informace vám včas pošleme e mailem a do schránky ve vašem internetovém bankovnictví.
Proč se nemůžu přihlásit do internetového bankovnictví prostřednictvím ČSOB Identity, i když ČSOB Identitu nějaký čas mám?
Abyste se mohl/a přihlašovat do našeho internetového bankovnictví ČSOB Identitou, je potřeba nám potvrdit potřebnou smluvní dokumentaci. Jak na to? Pokud již máte přidělené datum, kdy můžete odsouhlasit dokumentaci, stačí se přihlásit do svého stávajícího internetového bankovnictví (či Smartbankingu) a vše tam jen potvrdíte. Pak se již budete moci přihlásit do vylepšeného internetového bankovnictví a využívat i naše nové mobilní bankovnictví ČSOB Smart.
Budu se moci údaji ČSOB Identity přihlásit i do portálu ČSOB Leasingu, Pojišťovny či Penzijka?
Po nastavení údajů ČSOB Identity pro přihlašování do našeho elektronického bankovnictví se budete moci do vybraných portálů přihlásit skrze naše vylepšené internetové bankovnictví či nový ČSOB Smart. Přihlášení napřímo údaji ČSOB Identity do těchto a dalších našich portálů chystáme do budoucna – až to bude možné, dáme vám vědět.
Mám ČSOB Internetové bankovnictví a sjednal jsem si nový produkt u Poštovní spořitelny (nebo naopak). Kdy ve svém Internetovém bankovnictví nový produkt uvidím?
Nový produkt uvidíte až v Internetovém bankovnictví napojeném na ČSOB Identitu, které spouštíme postupně od dubna 2021. Pokud ho zatím nemáte, budete mezi prvními, kdo do na něj budou přecházet.

Nastavení ČSOB Identity

Kolik stojí ČSOB Identita?
ČSOB Identitu a všechny s ní související služby poskytujeme našim klientům (resp. fyzickým osobám) zcela zdarma.
Mohu si jako uživatelské jméno od ČSOB Identity zvolit stávající identifikační číslo do internetového bankovnictví?
Ano, jako uživatelské jméno od ČSOB Identity můžete zvolit i své dosavadní IPPID identifikační číslo.
Jsem klientem ČSOB i Poštovní spořitelny – jaké přihlašovací údaje do nového elektronického bankovnictví budu mít?
V takovém případě vám údaje před vybereme a při nastavení ČSOB Identity vám je zobrazíme. Pokud byste si je přál/a kdykoli pak změnit, je to možné jednoduše v Portálu ČSOB Identity.
Využívám u vás jen telefonní bankovnictví, nikoli internetové a mobilní, tak proč si musím založit ČSOB Identitu i já?
Našim klientům, kteří využívají naše elektronické bankovnictví, budeme přihlašování ČSOB Identitou zapínat postupně od první poloviny roku 2021. Jelikož je telefonní bankovnictví jedním z našich elektronických kanálu (vedle internetového a mobilního bankovnictví), je potřeba si ČSOB Identitu založit a nastavit.
Můžu mít jako uživatel ČSOB Identity více kontaktních e-mailů?

Nikoli, k jedné ČSOB Identitě je možné mít navázaný pouze jednu e-mailovou adresu. Pokud byste si ji přál/a kdykoli pak změnit, je to možné jednoduše v portálu ČSOB Identity.

Po nastavení ČSOB Identity mi nepřišel e-mail k její aktivaci. Co mám dělat?
Možností se nabízí hned několik. Nabízí se počkat 24 hodin a zkusit to znovu. V případě, že čekat nechcete, stačí se z elektronického bankovnictví odhlásit, následně se přihlásit a ČSOB Identitu si nastavit znovu. Pokud ani to nepomůže, doporučujeme zkontrolovat, zda aktivační e-mail neskončil třeba v nevyžádané poště. V případě, že by žádná z výše uvedených rad nefungovala, zavolejte nám na infolinku 800 023 085 a společně se na to podíváme.
Musím jako zákonný zástupce (rodič, opatrovník) potvrdit opravdu za zastupovanou osobu smluvní dokumenty?
Aby si mohla zastupovaná osoba založit ČSOB Identitu a používat ji pro přihlašování do internetového bankovnictví a aplikace ČSOB Smart, je opravdu potřeba, abyste za ní příslušné smluvní dokumenty potvrdil/a vy.

Nová aplikace ČSOB Smart

Co je ČSOB Smart?
ČSOB Smart je aplikací našeho nového mobilního bankovnictví, do něhož se klienti přihlašují údaji své ČSOB Identity (tento způsob přihlašování spustíme postupně v první půlce roku 2021). Lze si jej nainstalovat na svůj chytrý telefon či tablet, a to na momentálně nejrozšířenější operační systémy, tedy na Android (Google) a iOS (Apple).
Jaké nové funkce najdu v aplikaci ČSOB Smart?
V nové aplikaci našeho mobilního bankovnictví najdete oproti stávajícímu Smartbankingu kromě nového designu třeba palcové menu, možnost změny pořadí dlaždic produktů na úvodní stránce a spoustu dalších vylepšení. A chystáme se jich tam přidat daleko víc!
K čemu slouží Smart klíč?
Naše aplikace Smart klíč slouží k potvrzování přihlašování a plateb přes chytrý telefon či tablet. Funguje tak, že po zadání přihlašovacích údajů do našeho internetového bankovnictví, vyplnění platebního formuláře (a to i v naší platební bráně při nákupu v e-shopu) nebo změny v nastavení (přes internetové bankovnictví) vyskočí v takovém zařízení upozornění (notifikace). To stačí rozkliknout a následně potvrdit. Nic víc. Oproti opisování SMS kódů je řešení Smart klíčem pohodlnější a rychlejší (již vás nečeká žádné zdlouhavé opisování ani překlepy).

Vylepšené internetové bankovnictví

Internetové bankovnictví bude na dvou různých adresách. Je to v pořádku? Nejedná se o podvod?
Nikoli, o podvod se nejedná. Vylepšené internetové bankovnictví, bude sídlit na nové adrese www.online.csob.cz.
Jaké nové funkce najdu ve vylepšeném internetovém bankovnictví?
Ve vylepšeném internetovém bankovnictví (bude na nové adrese), do kterého se budete již přihlašovat ČSOB Identitou bude oproti tomu stávajícímu například možné snáze schvalovat platby (ty drobnější do 500 Kč nebude ani potřeba potvrzovat SMS kódem ani Smart klíčem apod.) a novinek samozřejmě čekejte daleko víc. O nich vám dáme vědět v blízké budoucnosti.

Novinky v elektronickém bankovnictví (internetové a mobilní)

Podařilo se mi poslat peníze bez potvrzení (bez autorizace Smart klíčem/SMS klíčem, nebo certifikátem). Je to v pořádku?
Nebojte, není to chyba, je to v pořádku. V internetovém bankovnictví a ČSOB Smartu do kterého se přihlašujete ČSOB Identitou, funguje "Zjednodušené potvrzování plateb". Díky této funkci pošlete vybrané platby (mezi důvěryhodnými nebo vlastními účty nebo do 500 Kč) jedním kliknutím, tedy bez dalšího potvrzování.
Je možné si vypnout funkci Zjednodušené potvrzování plateb? Pokud ano, tak kde?
V internetovém bankovnictví a v ČSOB Smartu, do kterého se přihlašujete ČSOB Identitou, funguje tzv. "Zjednodušené potvrzování plateb" u úhrad mezi důvěryhodnými a vlastními účty a u plateb do 500 Kč. Pokud si i je přejete potvrzovat (SMS kódem, Smart klíčem či certifikátem), můžete si tuto funkci vypnout v Portálu ČSOB Identity.
Jak přesně ve vylepšeném Internetovém bankovnictví a ČSOB Smartu funguje tzv. důvěryhodný účet? A jak do jejich seznamu nějaký přidám?

Pokud si vybraný účet přidáte mezi důvěryhodné, pak platby na něj nebudete muset v budoucnu již potvrzovat SMS kódem, Smart klíčem či certifikátem (na stránce shrnutí platby bude stačit ji potvrdit tlačítkem "Pokračovat").

Na seznam důvěryhodných účtů si vybraný účet přidáte při zadávání jednorázové tuzemské platby – v prvním kroku formuláře stačí pod políčkem čísla účtu zvolit možnost "přidat účet mezi důvěryhodné". Tento seznam pak kdykoli naleznete ve Vzorech.

Změnily se mi nějak limity v elektronickém bankovnictví, do kterého se přihlašuji ČSOB Identitou?
Ano, změnily. Dosud limity byly nastaveny dle tzv. kanálu (např. zvlášť pro internetové bankovnictví) a pro každý produkt zvlášť. Toto omezení na platby přes tzv. kanál zůstává, nově jej ovšem omezuje limit pro tu kterou potvrzovací metodu (SMS kód / Smart klíč / certifikát) – např. limit na platby, které potvrzujete aplikací Smart klíč. Ve vylepšeném internetovém bankovnictví si můžete limity změnit sama/sám.

ČSOB Identita

Bankovní identita od ČSOB slouží k ověření totožnosti v online světě – konkrétně ji využijete pro přihlašování a potvrzování plateb. ČSOB Identita je tedy bezpečným klíčem nejen k nám, ale zároveň i do portálů státu a vybraných společností.

Aplikace ČSOB Smart

Po nastavení ČSOB Identity si již můžete nainstalovat nové mobilní bankovnictví, tedy aplikaci ČSOB Smart. Kromě nového designu nabídne jednodušší navigaci či o něco pohodlnější ovládání. A to bude jen začátek – novinek chystáme spoustu.

ČSOB Smart klíč

S aplikací ČSOB Smart klíč můžete zapomenout na přepisování kódů z SMS zpráv, abyste se přihlásili do internetového bankovnictví či v něm potvrdili platby. Vše s ním totiž vyřešíte přes PIN, otisk prstu či sken obličeje. Rychle, bezpečně, a navíc i offline.

Vylepšené internetové bankovnictví

Našemu internetovému bankovnictví jsme se podívali na systémy a vyladili jsme je. A co se u něj třeba změní? Například se přestěhuje na novou adresu online.csob.cz, přihlášení bude přes ČSOB Identitu, k tomu se potvrzování plateb zrychlí a nejen to!