Ztráta karty

Jak mít své peníze co nejdříve v bezpečí

Benefit 1
Zavolejte ihned na +420 495 800 111
Benefit 2
Kartu okamžitě zablokujeme
Benefit 3
I bez karty hotovost vyberete v pobočce
Benefit 4
Novou kartu můžete mít už za 3 dny
Ztráta karty

Jak postupovat při ztrátě věcí?

Benefit 1
Ztrátu dokladů oznamte
co nejdříve policii
Benefit 2
U mobilního operátora nechte
zablokovat SIM kartu, poté dejte vědět nám
Benefit 3
Zabezpečte místo, ke kterému
ztracené klíče patří
Zavolejte mi

Co mám dělat, když kartu ztratím?

Ztrátu karty co nejdříve ohlaste na čísle +420 495 800 111. Od nahlášení ztráty už nenesete odpovědnost za případné provedené platby kartou. Podezřelé platby nám však ihned oznamte.
Kdy mám kartu zablokovat dočasně a kdy trvale?

Pokud víte určitě, že jste kartu pouze někam založili a brzy ji najdete, můžete ji zablokovat dočasně – v internetovém bankovnictví nebo v ČSOB Smartu v sekci Karty. Jakmile kartu najdete, můžete si ji znovu sami aktivovat.

Pozor, dočasná blokace vás nezbavuje odpovědnosti za provedené platby.

Kdy zvolit trvalou blokaci?

Pokud máte pochybnosti, zda jste kartu ztratili nebo jenom založili, doporučujeme trvalou blokaci. Po ní už odpovědnost za případné zneužití nenesete.

Jak blokace probíhá?
  • Při trvalé blokaci původní kartu zablokujeme
  • Během blokace můžete požádat o vydání nové karty – zašleme vám ji poštou nebo na pobočku
  • PIN k nové kartě najdete v internetovém bankovnictví nebo ČSOB Smartu

Při převzetí karty na pobočce potřebujete občanský průkaz nebo cestovní pas. Pokud tyto doklady nemáte, můžete si nechat kartu zaslat poštou.

V případě potřeby si během telefonátu můžete nechat kartu zaslat do pobočky banky i expresně do 3 pracovních dnů.

Co mám dělat, když ztratím kartu v zahraničí?

Ztrátu karty ohlaste na čísle +420 495 800 111 (je stejné i pro ztrátu v ČR).

Jak postupovat, když mám kartu pojištěnou?

Chrání vaši kartu pojištění proti ztrátě a krádeži? Požádejte v kterékoli naší pobočce o vrácení nákladů na znovupořízení karty, ztracených klíčů, peněženky, dokladů či mobilu. Najdete-li na svém účtu po trvalé blokaci karty nějakou podezřelou platbu, rovněž proti tomu u nás podejte reklamaci.

Co když potřebuji hotovost a nemůžu si vybrat z bankomatu?

Navštivte kteroukoli pobočku a s sebou vezměte:

  • Cestovní pas či řidičský průkaz
  • Rodný list a doklady s fotkou.

Peníze můžete také převést na jiný účet, ze kterého je můžete vybrat. Převod zadejte v internetovém bankovnictví, mobilní aplikaci ČSOB Smart, prostřednictvím telefonního bankovnictví nebo přímo v pobočce papírovým příkazem a vaším podpisovým vzorem.

Co mám dělat, když ztratím osobní věci?

Sestavte si seznam chybějících věcí – ztrátu dokladů ihned oznamte policii, ztrátu mobilu nebo chytrých hodinek s digitalizovanou kartou oznamte nám a u operátora nechte zablokovat SIM kartu. Zablokujte rovněž všechny platební karty a nálepky. Také zabezpečte objekt, ke kterému patří ztracené klíče.

Jak postupovat při ztrátě dokladů?

Na ztrátu ihned upozorněte policii. Poté si zažádejte o vydání nových dokladů. Nezapomeňte si pořídit aktuální fotografii potřebnou pro vydání nových dokladů.

  • Občanský průkaz
    Policie již nevydává potvrzení o občanském průkazu. O nový si požádejte do 15 dnů na městském úřadě s rozšířenou působností nebo matričním úřadě. Za zvýšený poplatek lze vydat nový průkaz ve zkrácené lhůtě 24 h nebo 5 dnů.
  • Kartička pojištěnce
    Do 8 dnů ztrátu nahlaste své zdravotní pojišťovně a zažádejte o novou kartu.
  • Řidičský průkaz
    Policie vám vydá Potvrzení o oznámení ztráty, odcizení, poškození nebo zničení řidičského průkazu s platností 30 dnů na území ČR. Spolu s tím bude potřeba požádat o nový průkaz.
  • Dopravní karty (Lítačka, In Karta aj.)
    Nezapomeňte si zažádat o vystavení kopie průkazky u vašeho dopravce.

TIP: Máte-li u nás sjednané pojištění proti ztrátě či krádeži, náklady spojené s vydáním nových dokladů vám můžeme proplatit.

Jak postupovat při ztrátě mobilu nebo chytrých hodinek?

Pokud používáte internetové bankovnictví nebo ČSOB Smart, vaše telefonní číslo slouží k potvrzování plateb či přihlašování do systému. Proto nám ztrátu mobilu vždy co nejdříve nahlaste. Dejte nám vědět i když ztratíte mobil nebo chytré hodinky se kterými platíte přes Apple Pay, Google Pay, Garmin Pay nebo Xiaomi Pay s platební kartou od nás.

Co byste měli co nejdříve zařídit?

  • Zablokování SIM karty
    Zavolejte svému operátorovi a číslo zablokujte, zažádejte o vydání kopie SIM karty; případně nám nahlaste změnu telefonního čísla.
  • Zablokování ČSOB Smartu
    Zavolejte na číslo 495 800 111 a my aplikaci zablokujeme.
  • Zablokování chytrého telefonu
    V případě, že to váš smartphone umožňuje, zablokujte jej ve správě svého účtu. Nemáte mobil chráněný heslem? Raději si co nejdříve změňte všechna hesla do e-mailu i sociálních sítí, pokud jste je v mobilu využívali.
  • Vymazání digitalizované karty z mobilu nebo chytrých hodinek
    Zavolejte na číslo 495 800 111 a my na dálku vymažeme naše platební karty ze ztracených chytrých zařízení.

TIP: Máte-li u nás sjednané pojištění proti ztrátě či krádeži, ztrátu mobilu vám můžeme proplatit.

Jak postupovat při ztrátě klíčů?

Vyměňte co nejdříve zámky, zejména pokud jste s klíči ztratili doklad, na kterém je uvedena adresa bydliště či práce.

Kontaktujte asistenční službu své pojišťovny, poradí vám s nalezením zámečníka. Tady jsme vám připravili čísla největších pojišťoven.

ČSOB Pojišťovna +420 222 803 442
Allianz +420 241 170 000
Uniqua +420 800 120 020
Generali Česká pojišťovna +420 841 114 114
Kooperativa +420 266 799 779
AXA +420 292 292 292
Česká podnikatelská pojišťovna +420 957 444 555

TIP: Máte-li u nás sjednané pojištění proti ztrátě či krádeži, můžeme vám výměnu zámků proplatit.

Jak co nejrychleji získám kartu?

Pokud jste požádali o vydání nové karty, nemusíte čekat, až vám přijde fyzicky. V aplikaci ČSOB Smart hned najdete číslo, platnost a bezpečnostní CVV/CVC kód. Jakmile je zadáte do Apple Pay, Google Pay, Garmin Pay nebo Xiaomi Pay, můžete začít platit mobilem či chytrými hodinkami a nemusíte tak čekat na kartu. Stejně tak údaje karty z aplikace ČSOB Smart využijete pro placení na internetu. Novou plastovou kartu doručíme za 8 dnů, v případě expresní výroby za 3 dny (jedná se však o placenou službu).

TIP: pokud jste měli původní (a třeba ztracenou) kartu vloženou v Apple Pay, Google Pay, Garmin Pay nebo Xiaomi Pay, i po vydání nové karty zůstanou tyto digitalizované karty plně funkční.

Sazebník

Vybrané služby a transakce Cena
Trvalá/dočasná blokace karty zdarma
Opakované vydání PIN v tištěné formě (neplatí pro ČSOB Premium Konto a Premium Kartu) 90 Kč
Zobrazení PINu v Internetovém bankovnictví nebo ČSOB Smartu zdarma
Expresní poskytnutí platební karty (do 3 pracovních dnů) 500 Kč
Obnovené poskytnutí debetní nebo kreditní karty / nálepky (ztráta, krádež, předčasná obnova apod.; netýká se poskytnutí Image karty) 300 Kč / zdarma

Poplatky uvedené v této části jsou výňatkem z plného znění, které naleznete v našem Sazebníku.

Dokumenty ke stažení

Co se vám může určitě hodit

Pojištění ztráty a krádeže

S pojištěním proti ztrátě či krádeži nemusíte mít obavy z jejího zneužití.

  • Ochráníme vaše osobní věci, které běžně nosíte s sebou
  • Zaplatí vám také znovupořízení klíčů, peněženky, mobilu, dokladů nebo ztracenou hotovost

Cestovní pojištění ke kartě

Pokud cestujete často do zahraničí, zvažte výhodné cestovní pojištění ke kartě.

  • Nemusíte si díky tomu před každou cestou zařizovat nové pojištění
  • Platí po celou dobu platnosti karty a vyjde levněji než samostatné pojištění