Co dělat, když nemůžu splácet

Co dělat, když nemůžu splácet půjčku

Nepříjemné náhody se stávají, ale my vás v tom nenecháme. Společně najdeme řešení.

Příklady problémových situací s možným řešením

Člověka mohou potkat trable, ale důležité je postavit se jim čelem a řešit je. Vyčkáváním se problém nabaluje jako sněhová koule.

Mám zpoždění se splátkou pár dnů

Může se stát:

Vydal/a jsem se z peněz, měl jsem nečekané výdaje. Peníze na splátku budu mít, ale později.

Návrh řešení:

Řešení problému v žádném případě neodkládejte. Co nejdříve se nám ozvěte na číslo +420 495 800 134.

Mám nečekané výdaje a potřebuji krátkodobé řešení

Může se stát:

Stal se mi úraz, budu asi delší dobu na neschopence a obávám se, že nebudu schopný/á splácet včas. Potřebuji odložit splátky.

Návrh řešení:

Co nejdříve si přes internetové bankovnictví požádejte o odklad splátky až o 3 měsíce. Posoudíme, jestli je to pro vás příhodné řešení a dáme vám vědět.

Jak funguje odklad splátky

Nezvládám platit takhle vysokou částku, potřebuji ji dlouhodobě snížit

Může se stát:

Manžel/ka se nově stará o nemocnou maminku, máme v rodině výpadek jednoho příjmu a nevychází nám to. Budu půjčku dále splácet, ale potřebuji snížit všechny zbývající splátky. 

Návrh řešení:

Požádejte si o snížení splátek. Posoudíme, jaké máte vyhlídky a co by pro vás bylo nejlepší udělat.

Jak funguje snížení splátky

Nezvládnu platit vůbec nic, je to hodně špatné

Může se stát:

Jsem bez práce, nedaří se mi najít novou, mám ještě další závazky. Nemůžu splácet vůbec nic. Nemám ani žádné ručení a potřebuji pomoct.

Návrh řešení:

Pokud jste v takto tíživé situaci, můžete požádat o odklad splátek na 6 měsíců. Zvážíme, jestli je vhodná restrukturalizace vaší půjčky, nebo jestli bude nutné ji jednorázově vypořádat.

Jak funguje odklad splátky

Navíc doporučujeme svou situaci konzultujte s nezávislými odborníky.

Co se stane, když nebudu dělat nic?

Když nezaplatíte splátku v řádném termínu a my nebudeme vědět proč, nejprve vám pošleme upomínku smskou (zdarma). Pak už následují zpoplatněné upomínky podle sazebníku, a nakonec budeme dlužnou částku vymáhat soudně. Bude vás to stát úroky z prodlení a peníze na poplatcích (soudní náklady v případě soudu).

Jakmile problémy nastanou, okamžitě jednejte

Řešení problémů v žádném případě neodkládejte. Co nejdříve se nám ozvěte na číslo 495 800 134 anebo požádejte naši hlasovou asistentku Kate v mobilním bankovnictvím ČSOB Smart.

Rady, co dělat, když vám dluhy přerůstají přes hlavu
  • Neodkládejte řešení, kontaktujte všechny, kterým dlužíte co nejdříve a dohodněte se s nimi, jak budete postupovat.
  • Rozhodně si neberte další úvěr.
  • Požádejte o pomoc rodinu či přátele.
  • Nechte si poradit neziskovými organizacemi.
  • Udělejte si rozbor příjmů a výdajů, sestavte si finanční plán a seškrtejte výdaje, které nejsou nezbytné.

Časté dotazy spojené se splácením půjček

Jaké možnosti mám v případě, že nejsem schopen půjčku splácet?

Společně budeme hledat řešení, při potížích se splácením je nejdůležitější řešit situaci ihned.

Možné varianty pro vás:

  • Odklad/snížení splátky v rámci Flexi balíčku (sjednáno v úvěrové smlouvě)
  • Odklad/snížení splátky mimo Flexi balíček (restrukturalizace)
  • Individuální restrukturalizace více úvěrů

Pokud se s námi chcete poradit volejte na telefonní linku +420 495 300 300 nebo se přijďte poradit na kteroukoli naši pobočku.

Máte-li sjednané pojištění úvěru, ověřte si možnost jeho uplatnění. Při nepříznivé životní situaci, jako je ztráta zaměstnání či dlouhodobá pracovní neschopnost, může pojišťovna hradit splátky za vás, pokud se pojištění na vaši situaci vztahuje.

Nejsem schopen splácet Autopůjčku, co mám dělat?

Při potížích se splácením je nejdůležitější řešit situaci ihned. Kontaktujte přímo ČSOB Leasing na telefonním čísle +420 230 029 111, případně využijte e-mail info@csobleasing.cz. V případě, že jste se dostali do finančních problémů u více věřitelů a situace je vážná, doporučujeme svou situaci konzultujte s nezávislými odborníky.

Co znamená odklad/snížení splátky v rámci Flexi balíčku?

Odklad splátky znamená přerušení splácení za dobu „života“ půjčky. V rámci Flexi balíčku jej lze odložit až na 3 měsíce. Po dobu odkladu nesplácíte jistinu ani úroky, platíte pouze poplatek za pojištění úvěru (pokud je úvěr pojištěný). Z důvodu odkladu jistiny i úroků vám může být prodloužena splatnost o více splátek, než byla doba odkladu.

Snížení splátky znamená, že vaše měsíční splátka bude nižší než doposud, a to až do konce splatnosti půjčky. Díky tomu může dojít k prodloužení splatnosti úvěru (maximálně však o 24 měsíců). Nejdelší možná splatnost u Půjčky na cokoliv a Konsolidace činí 9 let, u Půjčky na bydlení 12 let. O snížení můžete požádat maximálně 3× za dobu „života“ půjčky.

Uvedené změny u úvěru mohou být spojené se zápisem do Bankovního registru klientských informací, Nebankovního registru klientských informací případně i registru SOLUS, což může mít negativní dopad při žádosti o další půjčky.

O odklad i snížení můžete žádat nejdříve po šesti uhrazených splátkách a maximálně 1× za 12 měsíců. Flexi balíček musíte mít sjednán ve smlouvě nebo musí být součástí obchodních podmínek.

Zobrazit více dotazů