Časté dotazy k Půjčce na cokoliv

Plánujete si půjčit? Podívejte se na 9 chytrých tipů, na co je dobré se zaměřit a na co nezapomenout.
Je potřeba zajištění půjčky nemovitostí?

Ne, naše půjčky jsou poskytovány bez zajištění.

Mohu si úvěr pojistit, pro případ, že nebudu schopen splácet?

Ano, můžete si vybrat jednu ze tří variant Pojištění úvěru.

  • Varianta Pro zdraví (pojištění pro případ smrti, invalidity III. stupně a pracovní neschopnosti)
  • Varianta Pro práci (pojištění pro případ smrti, invalidity III. stupně a ztráty příjmů)
  • Varianta Pro všechno (pojištění pro případ smrti, invalidity III. stupně, pracovní neschopnosti a pro případ ztráty příjmů)
Kde najdu parametry své půjčky?

Přesné podmínky naleznete vždy v předsmluvních dokumentech a úvěrové smlouvě. Pokud již Půjčku na cokoliv máte, naleznete podrobnosti v aplikaci Smart na detailu produktu anebo v sekci Dokumenty.

Jaké jsou podmínky využití Flexi balíčku?

Pro využití Flexi balíčku musíte mít řádně uhrazeno prvních 6 (měsíčních) splátek, poté můžete zažádat o:

  • Snížení nebo zvýšení splátky: lze využít maximálně 1× za rok a zároveň maximálně 3× během „života“ úvěru (využití parametrů se sčítá). Při snížení splátky může dojít k prodloužení splatnosti úvěru max. o 24 měsíců. Splatnost je ohraničena u Půjčky na cokoliv 8 lety, u Konsolidace půjček nejvýše 10 lety, u Půjčky na bydlení max. 12 lety.
  • Odklad splácení: je možné žádat o 1–3měsíční odklad, max. o 3 splátky v průběhu „života“ úvěru a max. 1× za rok (můžete využít odklad splátek postupně, součet všech odložených splátek však nesmí přesáhnout 3). Po dobu odkladu nesplácíte jistinu ani úroky, platíte pouze poplatek za pojištění úvěru (pokud ho máte sjednané). Z důvodu odkladu jistiny i úroků vám bude prodloužena splatnost o více splátek, než byla doba odkladu. Žádost o změnu pečlivě posoudíme.
  • U mimořádné splátky nebo doplacení úvěru nemusíte čekat ani na prvních 6 měsíců. Stačí si jen zažádat.

Důležité: Odklad i snížení splátky můžete využít i v případě akce V druhé půlce půjčky úroky neplatíte, ale myslete na to, že nebudete moci využít hlavního benefitu, tedy úrok 0 Kč v druhé půlce splácení. Podrobněji to vysvětlujeme v podmínkách akce.

V případě mimořádné splátky nebo doplacení úvěru nemusíte čekat ani na prvních 6 měsíců splácení. Stačí si jen zažádat.

Mohu si změnit variantu pojištění k mému úvěru po jeho sjednání?

Ano, i v průběhu splácení si můžete měnit variantu pojištění, a to do 6 měsíců od uzavření smlouvy. Pojištění úvěru si můžete také sjednat později, např. v kterékoli pobočce.

Jak zjistím, kolik peněz mi ještě zbývá doplatit?

Orientační částku najdete ve svém Internetovém bankovnictví nebo v aplikaci ČSOB Smartu nebo v měsíčním výpisu z úvěrového účtu. Přesnou částku včetně úroků ke konkrétnímu datu vám připravíme na vaši žádost zdarma.

Jak si zařídit doplacení úvěru?

Doplacení úvěru zařídíme zdarma na základě vaší žádosti. Ke dni doplacení úvěru je jen třeba, abyste měl na účtu pro splácení dostatek prostředků pro splacení úvěru. Můžete se zároveň rozhodnout, zda chcete doplatit celý zůstatek úvěru nebo jen jeho část. Nejrychleji můžete podat vaši žádost přes aplikaci ČSOB Smart na detailu vaší půjčky. Případně kontaktujte naše Klientské centrum na čísle +420 800 300 300, navštívit jakoukoliv naši pobočku.

Jak provést mimořádnou splátku?

Nejpohodlnější pro vás bude požádat v aplikaci Smart asistentku KATE, které stačí sdělit, že chcete provést mimořádnou splátku půjčky. Případně kontaktujte naše Klientské centrum na čísle +420 800 300 300, navštívit jakoukoliv naši pobočku.

Co když nebudu schopen půjčku splácet?

Vždycky je dobré vědět, jaké máte možnosti řešení – zpracovali jsme je pro vás v otázkách a odpovědích. Při potížích se splácením je nejdůležitější začít řešit situaci okamžitě, jakmile nastane. Pokud víte, že bude hrozit, pak dokonce s předstihem. Můžete se přijít poradit na kteroukoli naši pobočku nebo nám zavolejte na +420 495 800 134, společně najdeme řešení.

Co se stane, když nezaplatím dlužnou částku do data uvedeného na poslední výzvě k úhradě?

Po datu uvedeném na poslední výzvě k úhradě můžeme přistoupit k úvěr prohlásit za splatný, čímž přijdete o výhodu splátek. Následně obdržíte dopis, kde budete o této skutečnosti informován a vyzván k úhradě celé dlužné částky. Při potížích se splácením je nejdůležitější situaci řešit ihned. Přijďte se poradit na kteroukoli naši pobočku nebo nám zavolejte na +420 495 800 134, společně najdeme řešení.

Jaké jsou sankce, pokud jsem v prodlení se splácením?

Pokud nebyla uhrazena splátka vaší půjčky, zdarma vás informujeme prostřednictvím e-mailu/SMS (v případě, že kontakt evidujeme). Jestliže i nadále nedojde k úhradě, jsme vám oprávnění zaslat upomínku nebo výzvu zpoplatněné dle sazebníku. Zároveň vám můžeme účtovat zákonné úroky z prodlení ve výši REPO sazby zvýšené o 8 % z dlužné částky. V krajních případech můžeme váš úvěr prohlásit za splatný (tj. požadovat doplatit celou zbývající část úvěru).

Zpět na Půjčku na cokoliv