Tuzemské bezhotovostní úhrady

Jak na odchozí úhrady i trvalé příkazy v rámci ČR

Benefit 2
Jednoduché a rychlé zadání úhrady
Benefit 3
Díky QR kódu nemusíte opisovat platební údaje
Benefit 4
Nejrychleji a nejlevněji zaplatíte elektronicky
Benefit 1
Máte jistotu bezpečných a spolehlivých transakcí
Poradit se po telefonu

Zadání úhrady a termín zpracování

U nás se nemusíte omezovat – nezáleží, zda preferujete tradiční papírové příkazy nebo vše vyřizujete přes internet. Platby zpracujeme nejpozději následující pracovní den.

Jak zadat platbu?

Elektronicky

Nejpohodlněji a nejrychleji zadáte platbu přes počítač, tablet nebo chytrý telefon. V našem internetovému bankovnictví zadáte a upravíte všechny druhy plateb, a to včetně souhlasů s inkasem. Vstup do internetového bankovnictví i každou platbu potvrzujete SMS klíčem nebo skrze chytrou aplikaci ČSOB Smart klíč.

A účet u nás se přitom vejde i do mobilu – stačí využít aplikaci Smartbanking, díky které získáte řadu dalších výhod.

Osobně v pobočce

Pokud preferujete osobní kontakt, rádi vás přivítáme v kterékoli naší pobočce. Zde pohodlně zadáte platbu papírovou formou – buď s pracovníkem na přepážce, nebo levněji sami. Pak jej stačí vhodit do sběrného boxu. Jen dbejte, abyste se podepsali správně podle svého podpisového vzoru.

Osobně na poště

Platbu ze svého účtu můžete zadat i na kterékoli pobočce České pošty. Potřebujete k tomu jen platební kartu s aktivovanou službou zadávání plateb na poště. Aktivovat si ji můžete v kterékoli naší pobočce nebo na bezplatné lince 800 300 300.

TIP: Díky každé naší kartě můžete automaticky platit za poštovní služby (balík, dobírku) nebo služby Czech Point. Zároveň můžete peníze vybírat či vkládat na svůj účet.

Telefonicky

Zadávat platby můžete i jednoduchým zavoláním díky Telefonnímu bankovnictví. Službu si sjednáte společně s naším internetovým bankovnictvím.

Kdy peníze dorazí?

Odchozí platby

Vždy záleží na tom, kdy platbu zadáte. Pokud ji zadáte přes Elektronické bankovnictví nebo Telefonní bankovnictví v pracovní dny do 20.00 nebo v provozní době pobočky (pouze však do 17.00 hodin), odešleme platbu ještě ten samý den. Pokud ji zadáte v jiném termínu (třeba po osmé večerní, o víkendu nebo po 17.00 hodině na pobočce), odejde až následující pracovní den.

A kdy platba dorazí příjemci?

  • Pokud má příjemce účet u nás, přijde mu platba v den odeslání nejpozději do půlnoci
  • Pokud platba směřuje do jiné banky, měla by být připsána na účet příjemce následující pracovní den po odeslání

V případě, že platbu zadáte před víkendem nebo státním svátkem, doba zpracování se o tyto dny posune.

TIP: Chcete mít jistotu, že platba odejde ihned po vašem zadání? Využijte při zadání platby placenou službu prioritní platba.

Příchozí platby

Termín připsání peněz na váš účet závisí na tom, kdy a přes jakou banku byly odeslány. Peníze v rámci naší banky připisujeme v den, kdy byla platba zadána. Odesílatel ale musí platbu zadat v pracovní dny do 20.00. Jinak přijdou následující pracovní den.

Pokud peníze přichází z jiné banky, záleží na jejím termínu pro zpracování plateb. Jakmile banka zpracuje a odešle platbu, budete mít peníze u nás na účtu nejpozději do konce pracovního dne následujícího po dni, kdy reálně byly odeslány.

Typy plateb a důležité pojmy

Podle potřeby můžete platby zadávat jednorázově či trvale, povolit inkaso anebo SIPO platbu. Níže se dočtete také, co znamenají nejčastěji užívané pojmy.

Odchozí úhrady

Odchozí úhrady jsou základním nástrojem pro zaslání peněz. Vše, co potřebujete k jejich zadání, je většinou pouze číslo účtu příjemce a kód banky, ve které má účet. Částku a datum splatnosti si volíte sami.

Ostatní položky (variabilní symbol, konstantní symbol atd.) jsou vesměs nepovinné, ale může je po vás příjemce platby požadovat (většinou jde o společnosti poskytující služby jako mobilní operátoři, poskytovatelé energií apod.). Dejte si poté pozor na jejich správné vyplnění.

Rychlejší a přednostní zpracování přes prioritní odchozí úhradu

Prioritní odchozí úhrada vám zajistí, že příkaz zpracujeme v den, kdy jste jej zadali. Máte tak jistotu, že na účet příjemce dorazí tentýž pracovní den.

Prioritní odchozí úhrada je placená služba a můžete ji zadat:

  • V pobočce – nejpozději do 13:00
  • V internetovém a mobilním bankovnictví – nejpozději do 10:30 (resp. do 13:30 u platby do 500 mil. Kč)
QR platba opíše platební údaje za vás

Platit měsíční vyúčtování služeb jednorázovou odchozí úhradou je pracné a riskujete, že při opisování údajů uděláte chybu. Většina dodavatelů služeb proto dává na faktury tzv. QR kód – čtvereček podobný čárovému kódu. Ten stačí načíst například naší chytrou aplikací Smartbanking, a vyplní se tak platební údaje za vás. Jednoduché a rychlé.

Trvalé příkazy a Inkasa

Trvalý příkaz

Trvalou platbu použijte, pokud pravidelně (třeba každý měsíc) platíte stejnou částku – např. nájem. Je podobný jednorázové úhradě, jen se bude opakovat dle frekvence, kterou si určíte (měsíčně, ročně atd.).

Svolení k inkasu

Nejjednodušší způsob, jak zaplatit poplatky a faktury za služby. Svolením k inkasu dáváte souhlas dodavateli služeb, aby si mohl z vašeho účtu automaticky stáhnout částku, kterou vám v daném měsíci fakturuje.

Jak na to?
  • Službu povolte v nastavení svého účtu (pokud chcete mít větší přehled, zvolte si maximální částku, kterou může dodavatel z účtu převést)
  • Poté informujte dodavatele, že služba je na vašem účtu nastavená a předejte mu číslo svého účtu

TIP: Chcete platit inkasem pevnou linku od společnosti O2 Czech Republic? Nemusíte s ní uzavírat písemnou smlouvu, o vašem souhlasu s platbami informujeme O2 za vás my.

Platba SIPO

Představuje službu pošty, která za vás zaplatí všem dodavatelům, jejichž služby využíváte (např. energie, telefon, internet, televize apod.). Z vašeho účtu, podobně jako v případě inkasa, si pošta jednou měsíčně stáhne celkovou částku za všechny vaše objednané služby.

Vše, co potřebujete, je tzv. spojovací číslo, které vám přidělí Česká pošta. Najdete ho na rozpisu plateb SIPO. Číslo poté stačí vyplnit v nastavení účtu a nahlásit všem dodavatelům, kterým chcete takto za služby platit.

Žádost o zavedení nebo změnu limitu platby SIPO stačí podat do 20. dne v měsíci. První platba se uskuteční už v měsíci příštím. V případě žádosti o zrušení služby bez data účinnosti bude SIPO zrušeno nejpozději následující pracovní den po doručení žádosti do ČSOB.

Další nejčastější pojmy (variabilní symbol, specifický symbol, konstantní symbol, kód banky atd.), jsme pro vás připravili v naší nápovědě.

Sazebník

Vybrané služby Cena
Příchozí platba (včetně příchozích plateb z cizoměnového účtu) zdarma
ČSOB Internetové bankovnictví ČSOB Smartbanking ČSOB Telefonní bankovnictví Sběrný box U přepážky
Odchozí platba (nad rámec odchozích plateb zdarma v rámci konta) 5 Kč 5 Kč 30 Kč 30 Kč 50 Kč
Převody mezi účty téhož klienta (do počtu 1 000 měsíčně) zdarma zdarma zdarma Ne Ne
Trvalý příkaz k převodu (za odchozí položku, netýká se splátek úvěru) 5 Kč 5 Kč 5 Kč 5 Kč 5 Kč
Inkaso, SIPO (za odchozí položku, netýká se splátek úvěru) 5 Kč 5 Kč 5 Kč 5 Kč 5 Kč
Odchozí platba z cizoměnového účtu nebo z korunového na cizoměnový 9 Kč Ne 9 Kč 9 Kč 9 Kč
Odchozí platba z cizoměnového účtu nebo z korunového na cizoměnový mezi účty téhož klienta do počtu 1 000 měsíčně zdarma Ne zdarma Ne Ne

Poplatky uvedené v této části jsou výňatkem z plného znění, které naleznete v našem Sazebníku.

Dokumenty ke stažení