Přejít k obsahu
Info:
Tento web používá soubory cookies. Používáním tohoto webu souhlasíte s ukládáním a používáním souborů cookies.
Více informací o cookies
Rozumím

Ztráta karty

Jak mít své peníze co nejdříve v bezpečí

Chat online
nápověda
minimalizovat
otevřít
Přepis konverzace byl odeslaný.
Chat je offline.
Chyba při odeslání přepisu konverzace.

Jak na to ...

Vkládání dotazů
Své dotazy vpisujete do spodního textového pole. Pro odeslání dotazu stiskněte tlačítko „Odeslat“ nebo Enter. Přesun na další řádek probíhá automaticky dle délky textu nebo použitím tlačítka Shift + Enter.

Odhlášení
Pro ukončení chatu stiskněte tlačítko „Ukončit chat“. Poté bude chat ukončen a nebude možné komunikaci s Klientským poradcem obnovit. Chat může být také ukončen automaticky, a to pokud nebudete reagovat déle než 15 minut. Pokud poté budete chtít v komunikaci pokračovat, je třeba otevřít nový chat.

Po ukončení chatu si můžete nechat zaslat celý průběh komunikace na e-mail.

Z důvodu zkvalitňování služeb a z důvodů evidenčních může být chat komunikace monitorována.

Zavřít nápovědu
Benefit 1 Ihned volejte na 495 800 111
Benefit 2 Kartu okamžitě zablokujeme
Benefit 3 I bez karty vyberete v pobočce hotovost
Benefit 4 Novou kartu můžete mít už do 3 dní

Jak postupovat při ztrátě věcí?

  • sestavte si seznam chybějících věcí
  • ihned zablokujte všechny platební karty a nálepky
  • ztrátu dokladů oznamte policii
  • zablokujte SIM kartu ztraceného mobilu a dejte nám vědět
  • zabezpečte objekt, ke kterému patří ztracené klíče

Poraďte se s námi

Zanechte nám na sebe kontakt, zavoláme vám a sjednáme schůzku ve vaší pobočce, kde můžete nahlásit své nově vydané doklady.

  • Jak postupovat
  • Když potřebujete hotovost

Ztrátu karty ohlaste co nejdříve - zavolejte nám na číslo +420 495 800 111. Od nahlášení ztráty karty už nenesete odpovědnost za platby provedené ztracenou kartou. Věnujte však pozornost pohybům na účtu a případné podezřelé transakce nám nahlaste.

Dočasná nebo trvalá blokace
Pokud jste si jisti, že jste kartu pouze někam založili a brzy ji najdete, můžete ji zablokovat dočasně – v InternetBankingu (záložka Platební karty) nebo v Smartbankingu. Jakmile kartu najdete, můžete si ji znovu aktivovat – opětovně v InternetBankingu nebo Smartbankingu.


Upozornění: Dočasná blokace vás nezbavuje odpovědnosti za provedené transakce. Pokud máte pochybnosti, zda jste kartu ztratili nebo jenom založili, doporučujeme trvalou blokaci. Po ní už nenesete odpovědnost za případné neautorizované transakce.

Při trvalé blokaci původní kartu zablokujeme. Máte-li zájem, během blokace můžete požádat o vydání nové karty – zašleme vám ji poštou nebo do pobočky. PIN k nové kartě najdete v InternetBankingu nebo Smartbankingu. Při převzetí karty v pobočce potřebujete občanský průkaz, nebo potvrzení o jeho ztrátě a cestovní pas. V případě potřeby lze kartu do pobočky zaslat i expresně do 3 pracovních dnů.


Jak řešit ztrátu v zahraničí
Abyste nezůstali v zahraničí bez prostředků, můžete si požádat o vydání nouzové platební karty nebo vyplacení nouzové hotovosti. Vše domluvíte na čísle +420 495 800 111, kde i kartu zablokujete. Službu je možné využít jen u embosovaných karet. Vybrané typy pojištění ztráty a krádeže karty (varianta Extra) pokrývají náklady na tuto službu.


Když máte kartu pojištěnou
Chrání vaši kartu pojištění proti ztrátě a krádeži? Požádejte si v kterékoli naší pobočce o vrácení nákladů na znovupořízení ztracených klíčů, peněženky, dokladů či mobilu. Najdete-li na vašem účtu po trvalé blokaci karty nějakou neautorizovanou transakci, podejte reklamaci v kterékoliv pobočce.

Pozn.: Od nahlášení ztráty karty už nenesete odpovědnost za provedené platby. Věnujte však pozornost (např. přes internetové bankovnictví) pohybům na účtu a případné podezřelé transakce nám prosím nahlaste.

I bez karty máte přístup k hotovosti. Jak postupovat, když nemůžete peníze vybrat z bankomatu?

Potřebujeme od vás Potvrzení o občanském průkazu o ztrátě/odcizení. Navíc si připravte cestovní pas či řidičský průkaz (příp. zbrojní pas, vojenský průkaz nebo služební průkaz Policie ČR).

Peníze můžete také převést na jiný účet, ze kterého je vyberete. Převod můžete provést v internetovém bankovnictví, mobilní aplikaci Smartbanking, zavoláním na Linku 24 nebo přímo v pobočce pomocí papírového příkazu a podpisovým vzorem.

  • Ztráta dokladů
  • Ztráta mobilu
  • Ztráta klíčů
  • Dokumenty ke stažení

Na ztrátu ihned upozorněte policii. Poté si co nejdříve zažádejte o vydání nových dokladů. Nezapomeňte si pořídit aktuální fotografii potřebnou pro vydání nových dokladů.

  • Občanský průkaz – policie vám vydá potvrzení o občanském průkazu, o nový si požádejte do 15 dnů na městském úřadě s rozšířenou působností nebo matriční úřad
  • Kartička pojištěnce – do 8 dnů ztrátu nahlaste své zdravotní pojišťovně a zažádejte o novou kartu
  • Řidičský průkaz – policie vám vydá Potvrzení o oznámení ztráty, odcizení, poškození nebo zničení řidičského průkazu s platností 30 dnů na území ČR; současně je potřeba požádat o nový průkaz

Používáte k cestování dopravní karty (Opencard, In Karta apod.)? Nezapomeňte si zažádat o vystavení kopie u vašeho dopravce.

Je-li vaše ztracená karta pojištěná proti ztrátě a krádeži, náklady spojené s vydáním nových dokladů můžou být hrazené z tohoto pojištění.

Pokud používáte elektronické bankovnictví, vaše telefonní číslo slouží k potvrzení platby či přihlášení do systému. Proto je třeba nám ztrátu mobilu nahlásit.

Co byste měli co nejdříve zařídit?

  • zablokování SIM karty – zavolejte svému operátorovi a číslo zablokujte, zažádejte si o vydání kopie a případnou změnu telefonního čísla nám nezapomeňte nahlásit
  • zablokování Smartbankingu – zavolejte na číslo 495 800 111 a aplikaci v mobilu zablokujte
  • zablokování chytrého telefonu – v případě, že to váš smartphone umožňuje, zablokujte jej ve správě svého účtu

Nemáte mobil chráněný heslem? Raději si co nejdříve změňte všechna hesla do e-mailu i sociálních sítí, pokud jste je ve ztraceném mobilu využívali.

Je-li ztracená karta pojištěná proti ztrátě a krádeži, ztracený mobil může být hrazen z tohoto pojištění.

Vyměňte co nejdříve zámky, zejména pokud jste s klíči ztratili doklad, na kterém je uvedena adresa bydliště či práce.

Kontaktujte asistenční službu své pojišťovny, poradí vám s nalezením zámečníka. Čísla vybraných asistenčních služeb:

ČSOB Pojišťovna +420 222 803 442
Generali +420 221 586 666
Allianz +420 241 170 000
Uniqua +420 800 120 020
Česká pojišťovna +420 841 114 114
Kooperativa +420 266 799 779
AXA +420 292 292 292
Česká podnikatelská pojišťovna +420 1220

Je-li ztracená karta pojištěná proti ztrátě a krádeži, může být výměna zámků hrazena z tohoto pojištění.

Trvalá/dočasná blokace karty

zdarma

Opakované vydání PIN

200 Kč

Zobrazení PINu v Internetovém bankovnictví nebo Smartbankingu

zdarma

Expresní vydání platební karty (do 3 pracovních dnů)

500 Kč

Obnovené vydání platební karty / nálepky (ztráta, krádež, předčasná obnova apod.; netýká se vydání Image karty)

250 / 150 Kč

Vydání náhradní hotovosti v zahraničí (pouze pro embosované karty)

3 000 Kč

Vydání náhradní karty v zahraničí (pouze pro embosované karty)

4 000 Kč

Poplatky uvedené v této části jsou výňatkem z plného znění, které naleznete v našem Sazebníku.

Poraďte se s námi

Zanechte nám na sebe kontakt, zavoláme vám a sjednáme schůzku ve vaší pobočce, kde můžete nahlásit své nově vydané doklady.