Bezpečnostní doporučení k přihlašování a ČSOB Identitě

Pokud využíváte prostředky ČSOB Identity (Uživatelské jméno a heslo ČSOB Identity s SMS klíčem nebo Smart klíčem, Digitální certifikát uložený na čipové kartě) pro přístup ke službám kvalifikovaných poskytovatelů služeb, doporučujeme vám seznámit se s několika následujícími bezpečnostními zásadami, díky nimž můžete minimalizovat riziko zneužití svých dat ze strany třetí osoby.

Během přihlašování pomocí ČSOB Identity se v adresním řádku vždy musí objevit doména https://identita.csob.cz/. Viz vzorová stránka pro přihlášení ke službám kvalifikovaných poskytovatelů Národního bodu:

Vzorová stránka pro přihlášení ke službám kvalifikovaných poskytovatelů Národního bodu

Bezpečnostní doporučení – identitní prostředky a jejich použití

Prostředky ČSOB Identity Uživatelské jméno, heslo ani PIN do Smart klíče nezadávejte v přítomnosti jiné osoby, nikam si ho nepoznamenávejte, neukládejte ve svém zařízení a nikomu jej nesdělujte. V internetovém prohlížeči na zařízení, ke kterému nemáte výhradní přístup, nikdy nepovolujte zapamatování hesla.

Používejte silné heslo (min. délka 8 znaků, kombinace malých, velkých písmen a čísel + speciální znaky). V případě podezření, že vaše heslo zná třetí osoba, si jej neprodleně změňte na adrese https://identita.csob.cz/. Nepoužívejte k jiným účtům a službám (e-mail, e-shop, …) stejné heslo jako k ČSOB Identitě.

V případě podezření, že Váš PIN pro Smart klíč zná třetí osoba, si jej neprodleně v aplikaci změňte.

V případě, že mezi zařízeními se Smart klíčem nepoznáváte některé zařízení, neprodleně jej deaktivujte na adrese https://identita.csob.cz/. Zvažte instalaci a používání Smart klíče na zařízení, kde proběhl root/jailbreak, protože to znamená zvýšené bezpečnostní riziko. V případě, že máte podezření na zneužití Smart klíče, bezodkladně kontaktujte klientskou linku na čísle 499 900 010.

Používáte-li čipovou kartu, mějte na paměti, že elektronický podpis nahrazuje váš vlastnoruční podpis. Proto jej chraňte před zneužitím třetími osobami. Neponechávejte svou čipovou kartu bez dozoru a nikomu nesdělujte její PIN ani si ho nikam nezaznamenávejte. Pokud kartu momentálně nepoužíváte, vyjměte ji ze čtečky a po ukončení práce ji uložte na bezpečné místo.

V případě podezření na zneužití nebo při zřejmém zneužití vašich prostředků ČSOB Identity bezodkladně kontaktujte klientskou linku na čísle 499 900 010.

Zabezpečení webových stránek

V případě, že využíváte pro přístup k portálu ČSOB Identita či ke službám kvalifikovaných poskytovatelů, vždy kontrolujte, zda vstupujte na zabezpečené stránky.

Jedním z hlavních znaků zabezpečené stránky je, že stránka začíná v adresním řádku znaky https://.

Dalším znakem zabezpečení je ikona zámku. V případě jeho rozkliknutí se zobrazí vlastník certifikátu.

Připojení k internetu

Na internetu navštěvujte pouze známé a důvěryhodné stránky. Vyvarujte se stahování a spouštění souborů s neznámým obsahem. Pokud se připojujete na internet přes veřejnou síť (např. v MHD, kavárnách, nákupních centrech, apod.) či přes cizí počítač, doporučujeme nepřihlašovat se k portálu ČSOB Identity ani ke službám kvalifikovaných poskytovatelů a v nastavení vypnout automatické připojení.

Chraňte svá zařízení

Pro přihlašování k portálu ČSOB Identita a k dalším kvalifikovaným poskytovatelům služeb doporučujeme používat pouze vlastní zařízení (osobní počítač, notebook, tablet či mobilní telefon). Vyvarujte se rizikovému chování, jako je půjčení Vašeho zařízení neznáme osobě či ponechání Vašeho zařízení neuzamčeného v případě jeho nevyužívání.

Nainstalujte si spolehlivý antivirový program s firewallem a pravidelně si jej aktualizujte.

Pravidelně si instalujte aktualizace pro váš operační systém a ostatní programy.

Přihlašujte se pomocí smart klíče

Svůj přístup do portálu ČSOB Identita, či ke službám kvalifikovaných poskytovatelů můžete ještě lépe zabezpečit pomocí aplikace Smart klíč. Zvažte tuto možnost přihlašování, pokud ji ještě nemáte. Pro nastavení se prosím obraťte na nejbližší pobočku, nebo si Smart klíč aktivujte přímo na portálu Identity (https://identita.csob.cz/). Pokud jste držitelem platební karty ČSOB, můžete aktivaci provést i v nejbližším bankomatu ČSOB. Nikdy nikomu nesdělujte aktivační kód ke Smart klíči, který získáte na pobočce, nebo na portálu Identity, nebo v bankomatu. V případě podezření na jeho zneužití neprodleně kontaktujte naši klientskou linku na čísle 499 900 010.

Kontrolujte, kde byly použity vaše přihlašovací údaje

Na portále ČSOB Identita (https://identita.csob.cz/) si můžete kdykoliv zkontrolovat historii vašeho přihlášení, jaké údaje jste poskytli a komu. Pokud zjistíte, že něco nesouhlasí, neprodleně kontaktujte naši klientskou linku na čísle 499 900 010, kde můžete dostat podrobnější informace, nebo případné zneužití nahlásit.

Podvodné e-maily, sms zprávy a odkazy

Neotvírejte a neodpovídejte na e-maily a SMS zprávy od neznámých odesílatelů s podezřelým názvem nebo obsahem.

Veškerá správa vašeho účtu se provádí v prostředí portálu ČSOB Identita. V žádném případě nepožadujeme zasílání Vašich informací e-mailem nebo SMS zprávou.

Nereagujte na e-mailové žádosti o vaše osobní údaje, PIN ke Smart klíči nebo hesla, ať jsou požadovány jakýmkoliv jménem. Nikdy neinstalujte Smart klíč z odkazů obdržených e-mailem nebo SMSkou, které vedou na neznámé stránky, ale pouze z oficiálních storů pro svou platformu (Apple AppStore nebo Google Play. V případě podezření na podvodnou komunikaci prosím kontaktujte naši klientskou linku na čísle 499 900 010.