Účet pro děti a vše, co o něm potřebujete vědět

Vše, co potřebujete vědět o dětském účtu

Praktické tipy pro vás i vaše dítě

  • Jak snadno a rychle předáte dítěti účet
  • Ujasníte si, jak přesně roste účet s dítětem
  • Přiblížíte dítěti zjednodušeně svět peněz
  • Vždy máte přehled o účtu, platbách i zůstatku
  • Dítěti můžete upravovat mantinely a limity

První kroky s dětským účtem

Benefit 1

Nastavení přístupů do elektronického bankovnictví

  • Na portále ČSOB Identita zadejte do uživatelského jména identifikační číslo z aktivačního e-mailu nebo smlouvy k účtu dítěte
  • Jednorázové heslo opíšete z SMS, která dorazí na telefonní číslo uvedené v žádosti
  • Pak s dítětem vymyslete jeho trvalé přihlašovací jméno a heslo
Benefit 2

Používání ČSOB Smart

  • Stáhněte dítěti aplikaci do mobilu z Google Play nebo App Store
  • Zadejte už vytvořené přihlašovací údaje a potvrďte je SMS klíčem
  • Nastavte dítěti otisk prstu pro rychlé a snadné přihlašování

TIP: Aplikace Smart klíč usnadní přihlašování i zadávání plateb a dítě už nebude muset opisovat kód z SMS

Benefit 3

Aktivace platební karty

  • PIN ke kartě k dětskému účtu najdete v ČSOB Smart nebo internetovém bankovnictví dítěte
  • Kartu aktivujete vložením do platebního terminálu nebo bankomatu a zadáním PINu
Benefit 4

Správa dětského účtu

  • Dětský účet vidíte ve svém mobilním a internetovém bankovnictví do 18. narozenin dítěte
  • Peníze patří vždy dítěti

Jaká oprávnění máte jako rodič k dětskému účtu

0–7 8–14 15–17
Máte přehled o dětském účtu ze svého mobilního bankovnictví ČSOB Ano Ano Ano
Můžete požádat o kartu pro dítě Ne Ano Ano
Můžete upravit automatický limit na kartě Ne 1 000 Kč 2 000 Kč
Můžete dítěti povolit posílání peněz přes internetové a mobilní bankovnictvíměnit limity Ne Ne Ano
Jestli vaše dítě zajímá, jak s ním postupně poroste jeho účet, ať se samo podívá.

Jak se dítě postupně učí ovládat svůj účet

0–7 8–14 15–17
Kontroluje kapesné na účtu Ano Ano Ano
Platí kartou v obchodě Ne Ano Ano
Posílá peníze přes internetové a mobilní bankovnictví Ne Ne Ano
Nahraje kartu do mobilu nebo chytrých hodinek a u pokladny jen pípne Ne Ne Ano

 

Vychytávky k dětskému účtu

Platební karta

Často kladené otázky

Žádost o platební kartu pro dítě

Jakmile mu bude 8 let, můžete o kartu požádat na pobočce. Stačí, když donesete rodný list dítěte.

Změna posílání SMS kódu na telefonní číslo dítěte

Stavte se za námi na pobočce a číslo upravíme. Výhodou je, že SMS kód pak už dorazí na mobil dítěte a bude moci samo provést platbu.

Změna limitů na kartě

Dětský účet otevřený na pobočce
Limity můžete upravit kdykoli na infolince 800 300 300.

Dětský účet sjednaný online

  • Stavte se u nás společně s dítětem a my ověříme jeho totožnost.
  • Vezměte jeho občanský průkaz nebo pas a na pobočce změníte limity.
  • Pak už je budete moci kdykoli upravovat také na infolince 800 300 300.
Povolení plateb přes mobilní a internetové bankovnictví od 15 let
  • Dítěti staršímu 15 let můžete povolit odesílání peníze přes naše elektronické bankovnictví.
  • Zajděte s ním na kteroukoli naši pobočku, kde mu platby aktivujeme.
  • Na pobočku vezměte občanský průkaz jak dítěte, tak svůj.
Změna limitů pro platby v internetovém a mobilním bankovnictví
  • Limity můžete měnit dítěti staršímu 15 let, které má aktivní elektronické bankovnictví.
  • V tomto případě stačí, když se stavíte na pobočce bez potomka a limity upravíte, jak potřebujete.
  • Pokud chcete dítěti změnit limity a zatím jste mu nepovolili internetové a mobilní platby, stavte se u nás společně.
Můžu dítěti „zneviditelnit“ stavebko a investice?

Ne. Dítě ve svém mobilním bankovnictví, vždy vidí všechny produkty sjednané na jeho jméno.