Přihlášení a autorizace

Jak si změním PIN po přihlášení?

V internetovém bankovnictví, záložce Nastavení. Zde najdete položky Bezpečnostní a Změna PIN.

Jak si změním telefonní číslo pro zasílání autorizačních SMS zpráv?
Telefonní číslo můžete z bezpečnostních důvodů změnit pouze v pobočce. Vybrat si však můžete kteroukoli pobočku, která vám vyhovuje.
Kde najdu přihlašovací číslo a PIN do internetového bankovnictví?
Obálku s přihlašovacími údaji jste dostali při sjednání elektronického bankovnictví. V případě, že obálku nemůžete najít, zavolejte na bezplatnou linku 800 300 300.
Kolikrát můžu zadat při přihlášení chybně PIN?
Na zadání PIN máte tři pokusy. Po třetím chybném zadání dojde z bezpečnostních důvodů k blokaci. Pro odblokování navštivte kteroukoli pobočku.
Proč se mi ztratilo tlačítko SMS klíč?
Po pěti chybných zadáních SMS klíče dojde k zablokování podepisování SMS klíčem a deaktivaci tlačítka. Z bezpečnostních důvodů je odblokování možné pouze v pobočce nebo telefonicky na helpdesku (495 800 111).
Můžu potvrzovat přihlášení nebo transakce jinak, než přepisováním SMS?

Jednodušší způsob podepisování transakcí je prostřednictvím aplikace ČSOB Smart klíč.

Postup je jednoduchý:

  1. Stáhněte si ji do svého chytrého telefonu nebo tabletu
  2. Aktivujte v sekci Nastavení elektronického bankovnictví
  3. Přihlášení nebo transakce potvrzujte pohodlně v chytrém telefonu nebo tabletu.
  4. Již žádné potvrzovací SMS a zdržování!

Přečtěte si více informací o aplikaci.

Mám nastaveno podepisování pomocí Smart klíče. Nyní dávám mobil do opravy. Co mám udělat?
Doporučujeme na telefonu deaktivovat Smart klíč a aktivovat na jiném zařízení (mobil nebo tablet). Deaktivaci můžete provést telefonicky přes helpdesk na čísle 495 800 111 nebo v kterékoli pobočce.
Aktivoval jsem si Smart klíč, jak nastavím zpět SMS zprávy?
Kontaktujte helpdesk na čísle 495 800 111 nebo navštivte kteroukoli pobočku.
Ztratil jsem mobil, který používám pro přihlašování a potvrzování plateb. Co mám dělat?
Pokud jste v něm neměl uvedené své přihlašovací údaje, pak se není čeho obávat. Pro jistotu si ale můžete nechat zablokovat přístup do internetového bankovnictví, dokud vám nebude vydána nová SIM a původní deaktivována.
Zablokoval jsem si přístup do elektronického bankovnictví. Jak ho odblokuji?
Odblokování je z bezpečnostních důvodů možné pouze v pobočce.
Co znamená, že se mi při přihlášení se objevila chyba 152?
Tato chyba signalizuje chybně opsaný SMS klíč, nebo po několika chybných pokusech již zablokovaný SMS klíč. Tento problém vyřešíte i telefonicky na helpdesku (495 800 111).
Nabízíte kromě internetového bankovnictví i jiné varianty elektronického bankovnictví?

Vybírat můžete z aplikací:


  • Smartbanking – mobilní aplikace, která obsahuje nejběžnější funkce vašeho účtu
  • BusinessBanking 24 – firemní bankovnictví pro společnosti pracující s velkým množstvím obratů

Platby, přehledy, karty

Při pokusu o podepsání se mi objevuje hláška „Překročen denní limit“. Můžu ho změnit?
Ano, je však potřeba zajít na pobočku. Internetové bankovnictví používá z bezpečnostních důvodů denní a týdenní limity. Pokud denní (týdenní) limit překročíte, není možné platbu podepsat. Výši limitu zjistíte v záložce Podrobné informace o účtu.
Při pokusu o podepsání se mi objevuje hláška „Překročen limit na transakci“. Můžu ho změnit?

Ano, je však z bezpečnostních důvodů potřeba zajít na pobočku.

Limit na transakci si stanovuje majitel účtu. Jste-li majitelem účtu, limit můžete sami změnit. V opačném případě nemůžete podepsat transakci, která převyšuje hodnotu limitu. Podepisujete-li čipovou kartou, pak jste si limit stanovil sám. Ten si můžete také změnit v pobočce.

Do kdy můžu nejpozději zadat platbu, aby byla provedena ještě týž den?
Pokud tuzemskou platbu zadáte přes elektronické bankovnictví v pracovní dny do 20:00, odešleme platbu ještě ten den. Pokud ji zadáte v jiném termínu (např. po osmé večerní nebo o víkendu), odejde až následující pracovní den. Podívejte se na aktuální platné lhůty pro tuzemské i zahraniční platby.
Potřebuji zaplatit do jiné banky v Česku v cizí měně. Jaký formulář mám zvolit?
Využijte formulář Tuzemský devizový příkaz. Na něm můžete vyplnit číslo účtu v běžném tvaru, nikoliv v dlouhém a složitém IBAN tvaru.
Zadal jsem chybně platbu. Můžu ji někde zrušit?
Pokud má příkaz budoucí splatnost, najdete jej v záložce „Příkazy čekající na zpracování“ v menu Účty a platby. Zde je možné vybrané čekají příkazy upravit nebo úplně zrušit.
Nejsem si jistý, jestli banka přijala moji platbu ke zpracování (přerušení internetového spojení, výskyt chybové hlášky po autorizaci platby apod.)?
Zkontrolujte příkazy čekající na zpracování a pohyby na účtu. Pokud zde zadanou platbu nenajdete, případně máte stále pochybnosti, kontaktujte prosím helpdesk na čísle 495 800 111.
Jakým způsobem se odděluje předčíslí u čísla účtu příjemce u platby zadávané v internetovém bankovnictví?
Předčíslí a číslo účtu zadáváte do samostatných kolonek oddělených pomlčkou.
Jak dlouho do historie můžu vidět pohyby na účtu?
Pohyby na účtu (historii účtu) si můžete zobrazit až 550 dní do minulosti.
Jaký je rozdíl mezi disponibilním a aktuálním zůstatkem?
Aktuální zůstatek je zůstatek, který máte v danou chvíli na účtu, a počítají se z něj úroky. Disponibilní zůstatek je zůstatek, který můžete v dané chvíli použít k zaplacení (může být navýšen o kontokorent, příp. snížen o transakce platební kartou).
Potřebuji starší výpisy, ale už je nevidím v internetovém bankovnictví. Jak je můžu získat?
Kontaktujte helpdesk na čísle 495 800 111. Zde vám výpisy vygenerujeme a zašleme do internetového bankovnictví. Vytvoření výpisu je zpoplatněno dle platného sazebníku.
Jaký je rozdíl mezi příkazem k inkasu a svolením k inkasu?
Svolením k inkasu povolujete protistraně strhnout si určitou částku z vašeho účtu. K tomu protistrana použije příkaz k inkasu. Ve svolení stanovujete maximální limit v určitém období (týden, měsíc). Pokud protistrana vámi nastavený limit svým příkazem k inkasu překročí, peníze z účtu neodejdou.
Můžu si přes internetové bankovnictví zablokovat a odblokovat platební kartu?
V internetovém bankovnictví můžete kartu pouze dočasně zablokovat a odblokovat. V případě ztráty nebo krádeže však doporučujeme trvalou blokaci, kterou provedete telefonicky přes helpdesk na čísle 495 800 111
Můžu si změnit limit na platební kartě?
O změnu limitu můžete požádat v záložce Karty /správa karet. Změnu limitu provedeme s okamžitou platností.

Čipová karta

Používám čipovou kartu s certifikátem. Internetové bankovnictví hlásí, že certifikát vyprší. Co mám dělat?
Certifikát má platnost jeden rok (tj. 365 dní) ode dne jeho vydání a jeho obnovu můžete provést přímo z internetového bankovnictví v Nastavení / Bezpečnostní prostřednictvím funkcí „Obnova certifikátu“. Obnovu však můžete provést pouze v období platnosti certifikátu, a to nejlépe během posledních 30 dnů jeho platnosti. Nestihnete-li certifikát před koncem jeho platnosti obnovit, budete si muset nechat vystavit certifikát na kterékoli pobočce znovu.
Vypršel mi certifikát na čipové kartě. Kde si ho obnovím?
Certifikát s vypršenou platností již není možné obnovit. Požádejte si o nový certifikát na kterékoli naší pobočce. S sebou si vezměte čipovou kartu s prošlým certifikátem.
Zablokoval jsem si přístup na čipovou kartu. Jak ho odblokuji?

Kartu odblokujete přímo pomocí aplikace Secure Store card manager, kterou máte nejspíše nainstalovanou přímo ve svém počítači.

Jak postupovat?

  1. Čipovou kartu vložte do čtecího zařízení
  2. Spusťte aplikaci Secure Store card manager
  3. V horní části klikněte na Odblokovat PIN a vyplňte všechny potřebné údaje
  4. Požadovaný PUK naleznete v tzv. pinové obálce, kterou jste obdržel s kartou

A hotovo. Karta je odblokovaná.

Z jakého důvodu se po restartu počítače čtečka neobjeví v systému, když po nainstalování funguje dobře?

Pravděpodobně neproběhlo správné načtení čtecího zařízení do vašeho systému.

Jak postupovat?

  1. Nejdříve vypojte čtecí zařízení z počítače (vysuňte z USB portu)
  2. Restartujte počítač
  3. Po načtení a přihlášení do systému opět vsuňte čtecí zařízení do USB portu

Poté byste už čtečku měli najít ve svém počítači.

Jak odstranit příčinu hlášení: „Přihlášení nebude provedeno kvůli chybě při práci s čipovou kartou“?

Pro nápravu vzniklé situace vyzkoušejte následující postup:


  1. Spusťte program SecureStore Card Manager
    • Pokud program nemáte nainstalovaný (nebo máte starou verzi), můžete jej stáhnout a nainstalovat z adresy www.csob.cz/securestore
    • Pokud nedojde k nalezení čtečky, zkontrolujte její připojení, případně připojte čtečku do jiného USB portu
    • Pokud nedojde k načtení dat z čipové karty, zkontrolujte její správné vložení, případně očistěte čip (nejlépe lehce přetřete obyčejnou kancelářskou gumou)
    • Objeví-li se informace o zablokované kartě, odblokujte ji a nastavte nový PIN pomocí PUK, který byl vydán spolu s čipovou kartou
    • Zmáčkněte tlačítko Diagnostika nahoře v hlavním okně programu. Mělo by se objevit okno končící řádkem TEST SecureStoreCSP: *** OK ***. V případě neobjevení této zprávy reinstalujte aplikaci SecureStore

  2. Kontrola certifikátů
    • V aplikaci SecureStore po levé straně v části Osobní certifikáty jsou složky Twins
    • Nalezněte složku Twins, která není starší než 1 rok
    • Ověřte platnost certifikátů označených jménem – komerční a kvalifikovaný certifikát – záleží nejenom na datu, ale i na kompletním čase
    • Pokud nebyla provedena obnova certifikátů přes elektronické bankovnictví a na kartě již žádné platné certifikáty nejsou, zajděte s čipovou kartou a občanským průkazem na pobočku

  3. Další kontroly
    • Ověřte, zda máte v počítači nainstalovanou pouze aktuální verzi Javy, případně si nainstalujte Javu novou
    • Proveďte kontrolu systémového času počítače (kurzorem najeďte na hodiny - obvykle vpravo dole, po chvíli se zobrazí datum). Pokud je datum a čas nesprávný, opravte jej
    • Na přihlašovací stránce vpravo nahoře klikněte na test systému, zaškrtněte elektronický podpis a projděte celý test až do konce
    • Používejte pouze aktuálně podporovaný software a operační systém.
Je možné využít i jinou čtečku čipových karet než tu, kterou prodáváte?
Ano, využít můžete všechny námi certifikované čtečky, které pro komunikaci s kartou vyhovují normě ISO/IEC 7816 a mají od výrobce ovladače PC/SC.
Proč se mi místo stránky ČSOB InternetBanking 24 objeví informace o tom, že připojení je nedůvěryhodné?

Stránky internetového bankovnictví (na adrese https://ib24.csob.cz) jsou chráněny serverovými certifikáty a tím ověřeny akreditovanou certifikační autoritou GlobalSign. Nainstalováním tzv. kořenového certifikátu potvrdíte, že důvěřuje této instituci a toto chybové hlášení se vám již nebude zobrazovat.

Podívejte se na postup instalace certifikátu. S instalací vám rádi pomůžeme na lince helpdesku na čísle 495 800 111.

Jaké jsou SW a HW požadavky na internetové bankovnictví?
Aktualizované technické požadavky naleznete v záložce Technické požadavky na našich webových stránkách.