Přejít k obsahu
    Chat online
    nápověda
    minimalizovat
    otevřít
    Přepis konverzace byl odeslaný.
    Chat je offline.
    Chyba při odeslání přepisu konverzace.

    Jak na to ...

    Vkládání dotazů
    Své dotazy vpisujete do spodního textového pole. Pro odeslání dotazu stiskněte tlačítko „Odeslat“ nebo Enter. Přesun na další řádek probíhá automaticky dle délky textu nebo použitím tlačítka Shift + Enter.

    Odhlášení
    Pro ukončení chatu stiskněte tlačítko „Ukončit chat“. Poté bude chat ukončen a nebude možné komunikaci s Klientským poradcem obnovit. Chat může být také ukončen automaticky, a to pokud nebudete reagovat déle než 15 minut. Pokud poté budete chtít v komunikaci pokračovat, je třeba otevřít nový chat.

    Po ukončení chatu si můžete nechat zaslat celý průběh komunikace na e-mail.

    Z důvodu zkvalitňování služeb a z důvodů evidenčních může být chat komunikace monitorována.

    Zavřít nápovědu

    ČSOB umožní služby otevřeného bankovnictví

    03.07.2018

    ČSOB plánuje otevřít své bankovnictví od letošního listopadu. Klienti tak budou moci uskutečnit některé operace s účty prostřednictvím jiných bank nebo nebankovních poskytovatelů s licencí. Otevřené bankovnictví umožnila evropská směrnice známá pod zkratkou PSD2.

    Od počátku července ČSOB spustila výše uvedené nové služby v interním testovacím režimu a vedle toho zprovoznila vývojářský portál developers.csob.cz. Na něm vývojáři najdou technickou dokumentaci k novým službám, návody k registraci a založení nové aplikace, a také tzv. pískoviště, na kterém bude možné ověřit správné nastavení aplikací (bude k dispozici v druhé polovině července).

    „Bezpečnost našich klientů je pro nás vždy prvořadá. Máme tak za sebou i před sebou řadu měsíců příprav a testování všech systémů a platforem. Na základě důkladného interního a následně externího pilotního provozu se pak rozhodneme o spuštění ostrého provozu. Nyní předpokládáme, že k němu dojde od letošního listopadu,“ uvedl Jan Blažek, programový manažer z ČSOB.

    O otevřené bankovnictví se klienti zajímají. V průzkumu ČSOB zhruba 60 procent osob vyjádřilo zájem o obsluhu svých účtů v různých bankách z jednoho místa. Více než 70 procent dotazovaných ovšem vyjádřilo obavy z toho, že jejich finanční data mohou být snáze zneužita, a přibližně dvě třetiny mínily, že novinka otevírá dveře podvodníkům a zlodějům.

    Už tento rok v prosinci se klienti skupiny ČSOB mohou těšit přímo ve svém internetovém bankovnictví na tzv. multibanking, což je služba umožňující připojení účtů klienta vedených u jiných bank.

    O využívání služeb PSD2 rozhoduje vždy klient banky, který může přístup třetím stranám zakázat nebo povolit. Stejně tak pro potvrzení plateb budou klienti nadále využívat autorizační nástroje banky, kde mají vedený účet. Třetí stranou je poskytovatel s oprávněním poskytovat službu nepřímého dání platebního příkazu nebo informování o platebním účtu. Oprávnění k poskytování těchto služeb vydává v České republice Česká národní banka.

    Cílem evropské směrnice PSD2 (Payment Services Directive 2) je vytvoření jednotného platebního trhu prostřednictvím regulace bank a nových poskytovatelů platebních služeb. Z této směrnice vychází nový český zákon o platebním styku, který vstoupil v účinnost 13. ledna 2018 a převádí tuto směrnici do české legislativy.


    O průzkumu: Průzkum uskutečnila v roce 2018 pro ČSOB agentura STEM/MARK. Celkem 515 lidí z reprezentativního vzorku populace ve věku 15 a více let odpovídalo on-line.