Co znamená mít nakažený počítač?

Stejně jako lidské tělo i elektronická zařízení jsou ohrožena původci nejrůznějších problémů. Zatímco viry, bakterie nebo parazité v normálním světě pracují “sami pro sebe”, jejich elektronické protějšky nejčastěji pracují pro lidské útočníky, kteří se jejich prostřednictvím snaží získat důležitá data, včetně přístupů k vašim finančním zdrojům.

Jaké události mohou signalizovat bezpečnostní hrozbu?

  • Podezřelá webová adresa
    Všimli jste si podivného tvaru adresy elektronického bankovnictví ve svém prohlížeči, která není doplněna ikonou zámku nebo zeleným pruhem.
  • Neznámá aplikace nebo certifikát
    Dostali jste při práci s elektronickým bankovnictvím požadavek na instalaci neznámé aplikace nebo certifikátu.
  • Neobvyklé prvky uživatelského prostředí
    Narazili jste na nové grafické nebo textové části v elektronickém bankovnictví, o kterých vás ČSOB neinformovala.
  • Nevyžádané SMS
    Obdrželi jste autorizační SMS k platbě, kterou jste nezadali.

Co dělat v případě podezření?

  1. Nespouštějte nadále elektronické bankovnictví
    To, že jste se přihlašovali ze svého zařízení v minulosti, ještě nemusí znamenat, že už k úniku dat došlo. Důležité však je se ihned po zjištění bezpečnostního rizika odhlásit z elektronického bankovnictví.
  2. Zahajte kompletní antivirovou kontrolu
    Vaše zařízení by mělo být chráněno kvalitním antivirovým softwarem. Spusťte proto hloubkový scan celého systému. Důkladnou kontrolu můžete provést také prostřednictvím profesionálních online nástrojů. ESET - FSECURE - KASPERSKY Test spustíte kliknutím na příslušnou ikonu.
  3. Kontaktujte HelpDesk Elektronického bankovnictví.
    Pomůžeme vám s případným zablokováním účtu nebo odhalením nežádoucích transakcí.