13.08.2014

Mobilní aplikace ČSOB a Era Smartbanking má za sebou více než dva roky úspěšného provozu. Aplikaci si dosud stáhlo téměř 290 000 klientů a aktivně ji dnes využívá více než 100 000 z nich. Klienti v posledních šesti po sobě jdoucích měsících zaplatili pravidelně přes miliardu korun. K nejoblíbenějším funkcím smartbankingu patří sledování pohybů na bankovních účtech, kontrola zůstatků nebo realizace jednorázových plateb. Během léta patří k nejčastějším operacím, které byly zadané přes smartbanking, dobíjení kreditů u všech operátorů či zřízení cestovního pojištění. Důkazem stoupající obliby ze strany klientů bylo v červnu letošního roku také získání ocenění „Nejlepší tabletová aplikace roku“.

Neustále inovujeme

Aplikace prošla v květnu letošního roku redesignem pro iOS i pro Android. Přibližně dvě třetiny uživatelů využívají operační systém Android, zhruba pětina iOS a zbývající uživatelé si stáhli verzi pro Windows 8 a Windows Phone. Počet klientů, kteří aplikaci ČSOB a Era smartbanking aktivně užívají, přesáhl 100 000. „Dochází i k nárůstu „ortodoxních“ uživatelů mobilních zařízení, kteří se již vůbec nepřihlašují do standardního internetového bankovnictví a vše řeší pomocí smartbankingu. Aktuálně tvoří tito klienti více než 10 % všech uživatelů smartbankingu, což znamená meziroční nárůst o tři procentní body,“ říká Jan Vimr, výkonný manažer útvaru Rozvoj elektronického bankovnictví ČSOB a Ery.

Smartbanking v létě

Aplikaci smartbanking využívají klienti i během své tuzemské dovolené, ale také v zahraničí. „V létě využívá aplikaci mimo Českou republiku přibližně 6 % klientů, nejčastěji v Chorvatsku, Slovensku, USA nebo Velké Británie. Z dovolené klienti nejčastěji dobíjejí svůj kredit u všech operátorů nebo sjednávají cestovní pojištění,“ vysvětluje Jan Vimr.

Jak si vedou QR kódy?

Od poloviny června mají klienti možnost vytvořit si QR kód pro platební příkaz, který pak mohou poslat jednoduše e-mailem. Vyžádání platby se tak stává komfortnější a rychlejší záležitostí, QR kódy zároveň eliminují vznik možných chyb, což si uvědomují i klienti. QR kódy totiž byly použity přibližně pro 10 % všech jednorázových příkazů. Za posledních 30 dnů byly QR kódy dohromady na aplikacích Ery i ČSOB použity v téměř 20 tisících případech.

Klienti jsou více mobilní

Roste také počet aktivních klientů, tedy těch, kteří zadají měsíčně více než jednu transakci prostřednictvím aplikace. Je to především díky rostoucímu portfoliu funkcí, které aplikace nabízí. V červnu 2014 bylo přes smartbanking zadáno přes 218 tisíc platebních příkazů v objemu přibližně 1,4 miliardy korun, což znamená téměř dvojnásobný meziroční nárůst v počtu i objemu (konkrétně v počtu o 192 % a objemu o 180 %). Mezi další nejčastěji realizované operace v rámci smartbankingu patří zobrazení blokací na účtu, zobrazení pohybů na účtu a zobrazení příkazů čekajících na zpracování. V roce 2012 využívali klienti aplikaci smartbanking primárně ke kontrole zůstatků na účtu, v menší míře pak k aktivním transakcím. Na konci roku 2013 se však chování klientů změnilo a začali smartbanking používat pro aktivní transakce téměř stejně často jako ČSOB internetové bankovnictví či Era portál.

Era je obchodní značka ČSOB.

Pavla Hávová

Pavla Hávová

tisková mluvčí ČSOB