Přejít k obsahu

Vyzkoušejte náš ČSOB Smart a mějte své finance jednoduše pod palcem i v mobilu

    Chat online
    nápověda
    minimalizovat
    otevřít
    Přepis konverzace byl odeslaný.
    Chat je offline.
    Chyba při odeslání přepisu konverzace.

    Jak na to ...

    Vkládání dotazů
    Své dotazy vpisujete do spodního textového pole. Pro odeslání dotazu stiskněte tlačítko „Odeslat“ nebo Enter. Přesun na další řádek probíhá automaticky dle délky textu nebo použitím tlačítka Shift + Enter.

    Odhlášení
    Pro ukončení chatu stiskněte tlačítko „Ukončit chat“. Poté bude chat ukončen a nebude možné komunikaci s Klientským poradcem obnovit. Chat může být také ukončen automaticky, a to pokud nebudete reagovat déle než 15 minut. Pokud poté budete chtít v komunikaci pokračovat, je třeba otevřít nový chat.

    Po ukončení chatu si můžete nechat zaslat celý průběh komunikace na e-mail.

    Z důvodu zkvalitňování služeb a z důvodů evidenčních může být chat komunikace monitorována.

    Zavřít nápovědu

    Víte, kdo se skrývá za profilem vašeho kamaráda na Facebooku?

    25.07.2017

    Facebook, Skype nebo ICQ nás sice propojují s našimi blízkými, ale spoléhat se, že za fotkou a jménem je vždy váš kamarád, je docela riskantní.

    Jste si jistí, že to je Katka, kterou znáte?

    Účet na sociální síti mohl někdo jednoduše ukrást. Vždy si v takovém případě telefonicky ověřte, že vás skutečně kontaktoval váš známý. Hlas se dá hůře napodobit. A pokud mu opravdu potřebujete poslat peníze, raději se sami přihlaste přímo do internetového bankovnictví a peníze mu pošlete na účet příkazem.

    Víte, kde vyplňujete své údaje a kam odchází?

    Údaje o kartě ani přihlašovací údaje do internetového bankovnictví nikdy nevyplňujte do neznámých formulářů a na nedůvěryhodné platební brány. A pokud po vás druhá strana bude chtít provést platbu na některém ze známých e-shopů, opět si raději telefonicky ověřte, zda to po vás chce skutečný kamarád.

    Poslali byste někomu svůj PIN ke kartě?

    Potvrzovací kód z SMS klíče nikdy nikomu neposílejte. Je jen váš k vaší platbě a nikdo jej k ničemu nepotřebuje. A nevěřte ani tomu, že si „Katka" na váš telefon nechala poslat svůj SMS klíč. Číslo, na které chodí SMS klíč, nejde jednoduše změnit. Jedná se o váš SMS klíč na podvodnou platbu z vašeho účtu.

    Několik bezpečnostních tipů

    • Chraňte si své přihlašovací údaje do internetového bankovnictví stejně jako údaje o vaší kartě – nikomu je neposkytujte a vyplňujte pouze na oficiálních přihlašovacích stránkách banky (internetové bankovnictví ČSOB a Ery, na které přejdete nejlépe z oficiálních stránek banky, nebo platební brána, na kterou se dostanete sami z e-shopu).

    • SMS klíč je váš – nikomu jej nepřeposílejte.

    • I váš profil na sociální síti nebo e-mail může být nebezpečím pro vaše kamarády. Používejte proto dostatečně bezpečná hesla – delší (alespoň 8 znaků, raději 12), kombinující malá a velká písmena, čísla a příp. speciální znaky. Některé služby umožňují tzv. dvoufaktorovou autentizaci – heslem a kódem z vašeho mobilu. Zvažte proto i tuto možnost.

    • Heslo do internetového bankovnictví nepoužívejte nikde jinde a rozhodně ne pro přihlášení do Facebooku.

    • Mějte dostatečně zabezpečený počítač s aktuálním antivirovým softwarem.

    • Do chytrého telefonu stahujte aplikace pouze z oficiálních obchodů předinstalovaných výrobcem. Při instalaci aplikace žádajících o přístup k vašim SMS zprávám vždy zvažte, jestli takový přístup pro své fungování potřebuje, a případně ji neinstalujte.

    • Projděte si podrobné informace o bezpečném používání Elektronického bankovnictví na našem portálu.

    Buďte prosím maximálně obezřetní a v případě pochybností neváhejte kontaktovat Helpdesk elektronického bankovnictví na telefonních číslech:

    ČSOB: 495 800 111
    Era a Poštovní spořitelna: 495 800 121