Ztráta karty

Jak mít své peníze co nejdříve v bezpečí

Benefit 1
Blokovat kartu můžete v aplikaci ČSOB Smart
Benefit 2
Nebo ihned zavolejte na +420 495 800 111
Benefit 3
Po blokaci vám vydáme novou kartu
Benefit 4
Novou kartu můžete mít na pobočce už za 3 dny
Ztráta karty

Jak postupovat při ztrátě věcí?

Benefit 1
Ztrátu dokladů oznamte
co nejdříve policii
Benefit 2
U mobilního operátora nechte
zablokovat SIM kartu, poté dejte vědět nám
Benefit 3
Zabezpečte místo, ke kterému
ztracené klíče patří

Co mám dělat, když kartu ztratím?

  • Pokud si nejste 100% jistí, že je karta v bezpečí, co nejdřív ji trvale zablokujte. Okamžikem trvalé blokace přestáváte nést odpovědnost za provedené platby kartou (podezřelé platby nám však prosím ihned oznamte).
  • Nejrychleji kartu trvale zablokujete v aplikaci ČSOB Smart (Platební karty > Nastavení > Zablokovat kartu). Po trvalé blokaci vám automaticky vystavíme novou kartu.

Nemáte po ruce ČSOB Smart? Zavolejte na číslo +420 495 800 111 a nahlaste ztrátu karty našim kolegům.

Zobrazit více
Kdy mám kartu zablokovat dočasně a kdy trvale?

Pokud víte určitě, že jste kartu pouze někam založili a brzy ji najdete, můžete ji zablokovat dočasně – v internetovém bankovnictví nebo v ČSOB Smartu v sekci Karty. Jakmile kartu najdete, můžete si ji znovu sami aktivovat.

Pozor, dočasná blokace vás nezbavuje odpovědnosti za provedené platby.

Kdy zvolit trvalou blokaci?

Pokud máte pochybnosti, zda jste kartu ztratili nebo jenom založili, doporučujeme trvalou blokaci. Po ní už odpovědnost za případné zneužití nenesete. Trvalou blokaci lze provést pouze v ČSOB Smart nebo na +420 495 800 111.

Jak blokace probíhá?
  • Při trvalé blokaci (během telefonátu na +420 495 800 111, nebo při trvalé blokaci přes ČSOB Smart) původní kartu zablokujeme
  • Během blokace můžete požádat o vydání nové karty
  • PIN k nové kartě najdete v internetovém bankovnictví nebo ČSOB Smartu

Při převzetí karty na pobočce potřebujete občanský průkaz nebo cestovní pas. Pokud tyto doklady nemáte, můžete si nechat kartu zaslat poštou.

V případě potřeby si během telefonátu můžete nechat kartu zaslat do pobočky banky i expresně do 3 pracovních dnů.

Co mám dělat, když ztratím kartu v zahraničí?

Ztrátu karty ohlaste na čísle +420 495 800 111 (je stejné i pro ztrátu v ČR) nebo si zablokujte ve Smartu.

A nemusíte čekat, až vám karta přijde fyzicky. Můžete hned začít platit mobilem či chytrými hodinkami. Přímo z aplikace ČSOB Smart můžete kartu jedním tlačítkem odeslat do služby Apple Pay a Google Pay. Pro službu Garmin Pay nebo Xiaomi Pay je třeba zobrazit si údaje karty v ČSOB Smart a přepsat je přímo do Garmin Connect nebo Zepp Life.

TIP: pokud jste měli ztracenou kartu nahranou v Apple Pay nebo Google Pay apod., ve většině případů ji nová karta automaticky nahradí a nemusíte nic dělat.
Jak postupovat, když mám kartu pojištěnou?

Chrání vaši kartu pojištění proti ztrátě a krádeži? Požádejte v kterékoli naší pobočce o vrácení nákladů na znovupořízení karty, ztracených klíčů, peněženky, dokladů či mobilu. Najdete-li na svém účtu po trvalé blokaci karty nějakou podezřelou platbu, rovněž proti tomu u nás podejte reklamaci.

Co když potřebuji hotovost a nemůžu si vybrat z bankomatu?

Navštivte kteroukoli pobočku a s sebou vezměte:

  • Cestovní pas či řidičský průkaz
  • Rodný list a doklady s fotkou.

Peníze můžete také převést na jiný účet, ze kterého je můžete vybrat. Převod zadejte v internetovém bankovnictví, mobilní aplikaci ČSOB Smart nebo přímo v pobočce papírovým příkazem a vaším podpisovým vzorem.

Kdy mám kartu zablokovat dočasně a kdy trvale?

Pokud víte určitě, že jste kartu pouze někam založili a brzy ji najdete, můžete ji zablokovat dočasně – v internetovém bankovnictví nebo v ČSOB Smartu v sekci Karty. Jakmile kartu najdete, můžete si ji znovu sami aktivovat.

Pozor, dočasná blokace vás nezbavuje odpovědnosti za provedené platby.

Kdy zvolit trvalou blokaci?

Pokud máte pochybnosti, zda jste kartu ztratili nebo jenom založili, doporučujeme trvalou blokaci. Po ní už odpovědnost za případné zneužití nenesete. Trvalou blokaci lze provést pouze v ČSOB Smart nebo na +420 495 800 111.

Jak blokace probíhá?
  • Při trvalé blokaci (během telefonátu na +420 495 800 111, nebo při trvalé blokaci přes ČSOB Smart) původní kartu zablokujeme
  • Během blokace můžete požádat o vydání nové karty
  • PIN k nové kartě najdete v internetovém bankovnictví nebo ČSOB Smartu

Při převzetí karty na pobočce potřebujete občanský průkaz nebo cestovní pas. Pokud tyto doklady nemáte, můžete si nechat kartu zaslat poštou.

V případě potřeby si během telefonátu můžete nechat kartu zaslat do pobočky banky i expresně do 3 pracovních dnů.

Co mám dělat, když ztratím kartu v zahraničí?

Ztrátu karty ohlaste na čísle +420 495 800 111 (je stejné i pro ztrátu v ČR) nebo si zablokujte ve Smartu.

A nemusíte čekat, až vám karta přijde fyzicky. Můžete hned začít platit mobilem či chytrými hodinkami. Přímo z aplikace ČSOB Smart můžete kartu jedním tlačítkem odeslat do služby Apple Pay a Google Pay. Pro službu Garmin Pay nebo Xiaomi Pay je třeba zobrazit si údaje karty v ČSOB Smart a přepsat je přímo do Garmin Connect nebo Zepp Life.

TIP: pokud jste měli ztracenou kartu nahranou v Apple Pay nebo Google Pay apod., ve většině případů ji nová karta automaticky nahradí a nemusíte nic dělat.
Jak postupovat, když mám kartu pojištěnou?

Chrání vaši kartu pojištění proti ztrátě a krádeži? Požádejte v kterékoli naší pobočce o vrácení nákladů na znovupořízení karty, ztracených klíčů, peněženky, dokladů či mobilu. Najdete-li na svém účtu po trvalé blokaci karty nějakou podezřelou platbu, rovněž proti tomu u nás podejte reklamaci.

Co když potřebuji hotovost a nemůžu si vybrat z bankomatu?

Navštivte kteroukoli pobočku a s sebou vezměte:

  • Cestovní pas či řidičský průkaz
  • Rodný list a doklady s fotkou.

Peníze můžete také převést na jiný účet, ze kterého je můžete vybrat. Převod zadejte v internetovém bankovnictví, mobilní aplikaci ČSOB Smart nebo přímo v pobočce papírovým příkazem a vaším podpisovým vzorem.

 

Potřebuji trvale zablokovat platební kartu

  1. Pro trvalé zablokování karty se přihlaste do mobilního bankovnictví ČSOB Smart a klikněte na tlačítko Karty v spodním menu.
  2. Zvolte konkrétní kartu a ve druhé kartě Nastavení, pak Zablokovat kartu.
  3. Vyberte Trvale zablokovat. Dočasnou blokaci volíte pouze v případě, kdy jste kartu jenom někde založili a určitě se nedostala do rukou nepovolaným.
  4. Vyplňte, proč kartu potřebujete zablokovat a potvrďte Pokračovat.
  5. Potvrďte volbu Smart klíčem.
  6. Automaticky pokračujete objednáním nové náhradní karty. Převezme všechna nastavení (limity, telefonní číslo, případně PIN) zablokované karty.
  7. Zvolte si, kam vám máme novou kartu poslat.
  8. Požadavek na novou kartu potvrďte ČSOB Smart klíčem.

 

Co mám dělat, když ztratím osobní věci?

Sestavte si seznam chybějících věcí – ztrátu dokladů ihned oznamte policii, ztrátu mobilu nebo chytrých hodinek s digitalizovanou kartou oznamte nám a u operátora nechte zablokovat SIM kartu. Zablokujte rovněž všechny platební karty a nálepky. Také zabezpečte objekt, ke kterému patří ztracené klíče.
Zobrazit více

Jak postupovat při ztrátě dokladů?

Na ztrátu ihned upozorněte policii. Poté si zažádejte o vydání nových dokladů. Nezapomeňte si pořídit aktuální fotografii potřebnou pro vydání nových dokladů.

  • Občanský průkaz
    Policie již nevydává potvrzení o občanském průkazu. O nový si požádejte do 15 dnů na městském úřadě s rozšířenou působností nebo matričním úřadě. Za zvýšený poplatek lze vydat nový průkaz ve zkrácené lhůtě 24 h nebo 5 dnů.
  • Kartička pojištěnce
    Do 8 dnů ztrátu nahlaste své zdravotní pojišťovně a zažádejte o novou kartu.
  • Řidičský průkaz
    Policie vám vydá Potvrzení o oznámení ztráty, odcizení, poškození nebo zničení řidičského průkazu s platností 30 dnů na území ČR. Spolu s tím bude potřeba požádat o nový průkaz.
  • Dopravní karty (Lítačka, In Karta aj.)
    Nezapomeňte si zažádat o vystavení kopie průkazky u vašeho dopravce.

TIP: Máte-li u nás sjednané pojištění proti ztrátě či krádeži, náklady spojené s vydáním nových dokladů vám můžeme proplatit.

Jak postupovat při ztrátě mobilu nebo chytrých hodinek?

Pokud používáte internetové bankovnictví nebo ČSOB Smart, vaše telefonní číslo slouží k potvrzování plateb či přihlašování do systému. Proto nám ztrátu mobilu vždy co nejdříve nahlaste. Dejte nám vědět i když ztratíte mobil nebo chytré hodinky se kterými platíte přes Apple Pay, Google Pay, Garmin Pay nebo Xiaomi Pay s platební kartou od nás.

Co byste měli co nejdříve zařídit?

  • Zablokování SIM karty
    Zavolejte svému operátorovi a číslo zablokujte, zažádejte o vydání kopie SIM karty; případně nám nahlaste změnu telefonního čísla.
  • Zablokování ČSOB Smartu
    Zavolejte na číslo 495 800 111 a my aplikaci zablokujeme.
  • Zablokování chytrého telefonu
    V případě, že to váš smartphone umožňuje, zablokujte jej ve správě svého účtu. Nemáte mobil chráněný heslem? Raději si co nejdříve změňte všechna hesla do e-mailu i sociálních sítí, pokud jste je v mobilu využívali.
  • Vymazání digitalizované karty z mobilu nebo chytrých hodinek
    Zavolejte na číslo 495 800 111 a my na dálku vymažeme naše platební karty ze ztracených chytrých zařízení.

TIP: Máte-li u nás sjednané pojištění proti ztrátě či krádeži, ztrátu mobilu vám můžeme proplatit.

Jak postupovat při ztrátě klíčů?

Vyměňte co nejdříve zámky, zejména pokud jste s klíči ztratili doklad, na kterém je uvedena adresa bydliště či práce.

Kontaktujte asistenční službu své pojišťovny, poradí vám s nalezením zámečníka. Tady jsme vám připravili čísla největších pojišťoven.

ČSOB Pojišťovna +420 222 803 442
Allianz +420 241 170 000
Uniqua +420 800 120 020
Generali Česká pojišťovna +420 841 114 114
Kooperativa +420 266 799 779
AXA +420 292 292 292
Česká podnikatelská pojišťovna +420 957 444 555

TIP: Máte-li u nás sjednané pojištění proti ztrátě či krádeži, můžeme vám výměnu zámků proplatit.

Jak co nejrychleji získám kartu?

Pokud jste požádali o vydání nové karty, nemusíte čekat, až vám přijde fyzicky. V aplikaci ČSOB Smart hned najdete číslo, platnost a bezpečnostní CVV/CVC kód. Jakmile je zadáte do Apple Pay, Google Pay, Garmin Pay nebo Xiaomi Pay, můžete začít platit mobilem či chytrými hodinkami a nemusíte tak čekat na kartu. Stejně tak údaje karty z aplikace ČSOB Smart využijete pro placení na internetu. Novou plastovou kartu doručíme za 8 dnů, v případě expresní výroby za 3 dny (jedná se však o placenou službu).

TIP: pokud jste měli původní (a třeba ztracenou) kartu vloženou v Apple Pay, Google Pay, Garmin Pay nebo Xiaomi Pay, při blokaci plastové karty se zablokují i karty v těchto mobilních zařízeních. Až po aktivaci nově vydané karty je možné je znovu používat také v Apple Pay apod.

Sazebník

Vybrané služby a transakce Cena
Trvalá/dočasná blokace karty zdarma
Opakované vydání PIN v tištěné formě (neplatí pro ČSOB Premium Konto a Premium Kartu) 90 Kč
Zobrazení PINu v Internetovém bankovnictví nebo ČSOB Smartu zdarma
Expresní poskytnutí platební karty (do 3 pracovních dnů) 1 000 Kč
Obnovené poskytnutí debetní nebo kreditní karty / nálepky (ztráta, krádež, předčasná obnova apod.; netýká se poskytnutí Image karty) 300 Kč / zdarma

Poplatky uvedené v této části jsou výňatkem z plného znění, které naleznete v našem Sazebníku.

Dokumenty ke stažení

Co se vám může určitě hodit

Pojištění ztráty a krádeže

S pojištěním proti ztrátě či krádeži nemusíte mít obavy z jejího zneužití.

  • Ochráníme vaše osobní věci, které běžně nosíte s sebou
  • Zaplatí vám také znovupořízení klíčů, peněženky, mobilu, dokladů nebo ztracenou hotovost

Cestovní pojištění ke kartě

Pokud cestujete často do zahraničí, zvažte výhodné cestovní pojištění ke kartě.

  • Nemusíte si díky tomu před každou cestou zařizovat nové pojištění
  • Platí po celou dobu platnosti karty a vyjde levněji než samostatné pojištění